הסולר חוזר לפיקוח המדינה: שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם על צו להחלת פיקוח על סולר לתחבורה בעקבות המלצתה של ועדת המחירים, כך נמסר היום (ד') ממשרד האוצר. בשלב ראשון יוגדר הסולר כמוצר מפוקח לפי רמת הפיקוח הנמוכה ביותר שתחייב דיווח על רווחיות ומחירים. בשלב שני, שיתבצע בעוד מספר חודשים ולאחר השלמת כל הנתונים, ייקבע מחיר מקסימום לסולר לתחבורה על ידי וועדת המחירים. בהתאם לו יימכר המוצר לצרכן.
מהאוצר נמסר עוד כי בדיוני ועדת המחירים שקדמו להמלצתה, הוצגו ממצאי בדיקות שנעשו על ידי משרד האנרגיה והמים והרשות להגבלים עסקיים בעניין מחיר הסולר ומבנה שוק הסולר, ולפיהם, מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק המפוקח שנגבה על ידי החברות במכירת בנזין, למרות שאין הבדל משמעותי במבנה העלויות.
עוד הראו הממצאים כי מרווח השיווק לסולר שחברות הדלק גובות מלקוחות מזדמנים, ששיעורם גדל בשנים האחרונות, גבוה באופן משמעותי ממרווח השיווק שהן גובות מציי רכב. מהאוצר נמסר כי ועדת המחירים תמשיך את עבודתה, תזמן לשימוע את חברות הדלק ותקבע כאמור מחיר סופי למוצר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.