בדיקת "גלובס": 4 הדגמים המובילים במחשבי All In One

מחשבים שבהם מוטמע הכונן בתוך המסך צוברים תאוצה: בדיקת "גלובס" מצאה שסוני מציג את המפרט החזק ביותר עם עיצוב מנצח, אך דל עולה פחות מחצי, ומציע תמורה מצוינת ■ HP איכותי אך ללא מסך מגע, ואייסר זול אך ללא תקשורת אלחוטית

סוני, דגם VPCL237FX - יש גם תלת-ממד

מסך: סוני תמיד הייתה חזקה במסכים, וגם הצג הזה הוא אחד הטובים שראינו. המסך 24 אינץ', רחב מאוד ומאפשר עבודה נוחה עם שני מסמכים או דפדפנים פתוחים במקביל. התאורה האחורית חזקה במיוחד, ומי שרוצה לראות צבע לבן כמעט נקי, כנראה יקבל את זה רק במחשב הזה. המסך תומך בצפייה בתלת-ממד עם משקפיים תומכים. בערכה מגיע זוג אחד.

מגע: מדובר במסך מגע שאיתו סוני מציעה תוכנת שליטה והאזנה במוזיקה, וידיאו ותמונות. בפועל, המגע טוב בעיקר למשחקי ילדים. עם שדרוג לחלונות 8, יהיה יותר מה לעשות עם האופציה הזו.

עיצוב: סוני השקיעה בעיצוב. זה מתחיל במקלדת ועכבר האלחוטיים שמגיעים בצבע לבן זהה, ממשיך עם החלק האחורי שמגיע גם הוא באותו צבע, מה שמאפשר להניחו לא רק עם הגב לקיר, ומסתיים במסגרת השחורה והמבריקה.

חומרה: הדגם הגיע עם מעבד i7 של אינטל במהירות 2.20 ג'יגה הרץ ו-6 ג'יגה זיכרון; כונן קשיח בנפח 1 טרה, כונן בלו-ריי, בלוטות', WiFi, קורא כרטיסי זיכרון, 5 כניסות USB ו-2 כניסות HDMI. הרמקולים חזקים מאוד באיכות מוצלחת, כולל באס שמורגש ואקולייזר של חברת דולבי.

בשורה התחתונה: L237 של סוני הוא היקר ביותר שבדקנו. מצד שני, הוא מגיע עם מפרט חזק מאוד, איכות מסך מעולה ואחד העיצובים היפים שראינו.

HP, דגם Omni 27 - חזק ומעוצב

מסך: המסך של האומני מגיע בגודל 27 אינץ' (לא מגע) באיכות תמונה מוצלחת מאוד עם צבעים חדים ומבריקים. ב-HP גם מציעים אפשרות לשינוי זווית הצפייה, דבר שפותר בעיות קלות בתמונה כהה מזוויות שונות. על המסך אפשר למצוא גם מצלמת אינטרנט.

עיצוב: האומני מציע עיצוב אלגנטי מאוד, יש לו מסגרת שחורה בה הרמקולים מוטבעים בחלקו התחתון של המסך. הסטנד מגיע בצבע כסוף עם קימורים בצדדים, שנותנים תחושה אלגנטית ויוקרתית.

עכבר ומקלדת: העכבר והמקלדת המגיעים בערכה הם אלחוטיים, המקלדת עצמה נוחה וגם לא נותנת תחושה זולה, אבל HP הייתה יכולה קצת להשקיע בעכבר הבסיסי מאוד שהיא צירפה למחשב ברמה גבוהה מהסוג הזה, במיוחד לאור היותה יצרנית של עכברים.

חומרה: הדגם שבדקנו הגיע עם מעבד i7 של אינטל במהירות 2.8 ג'יגה הרץ ו-8 ג'יגה זיכרון. הוא כלל כונן קשיח בנפח 2 טרה, כונן DVD, בלוטות', WiFi, קורא כרטיסי זיכרון, 6 כניסות USB וכניסות HDMI. רמקולים מוצלחים של מותג Beats איתו HP משתפת פעולה במחשבים שלה.

בשורה התחתונה: מדובר במחשב שמגיע עם מפרט חזק מאוד, עיצוב מוצלח ומסך מאוד איכותי.

דל, Inspiron One 2320 - ממשק מגע מגוון

מסך: 23 אינץ' במראה קצת מט וצבע לבן בגוון יותר אפור מלבן. איכות המסך בינונית והצבעים לא מספיק חדים. בעת צפייה בסרטים, התצוגה לא מספיק טובה בגלל הזווית שהמסך מקובע בה.

מגע: הדגם מציע יכולות מגע, ומאפשר העברת תוכן בין המחשב לפלייסטיישן 3 ולמכשירי אנדרואיד בצורה אלחוטית, משחקונים לשימוש במגע, יישום להאזנה לתחנות רדיו ותוכנות לצפייה בתמונות, סרטים והאזנה למוזיקה, ללא שימוש במקלדת. נראה שדל מאוד התאמצה להפוך את המגע כאן לרלוונטי, אבל כרגע מדובר רק פיצ'ר נחמד.

עיצוב: ה-2320 של דל נראה פלסטיקי. הוא מגיע בצבע שחור מבריק עם רמקולים מוצלחים המספקים צליל יחסית רחב ועובדים על התקן של JBL. עיצובם של המקלדת והעכבר האלחוטיים, מדכא וזול במיוחד.

חומרה: מעבד i3 של אינטל, במהירות 3.10 ג'יגה הרץ ו-4 ג'יגה זיכרון; כונן קשיח בנפח 1 טרה, כונן DVD, בלוטות', WiFi, קורא כרטיסי זיכרון, 6 כניסות USB וכניסות HDMI, קומפוזיט ודיגיטלית. מה שמאפש לחבר רמקולים נוספים או כל מוצר אחר.

בשורה התחתונה: בדל צריכים היו לחשוב קצת יותר על הזווית שבה מוצב המסך. מעבר לזה, הוא נותן תמורה למחיר שלו.

אייסר, Aspire Z3801 - תמורה סבירה למחיר

מסך: ה-Z3801 השייך לסדרת Aspire מגיע עם מסך בגודל 21.5 אינץ' עם בעיות צפייה מסוימות מזוויות שונות, אבל עם תמונה סבירה מאוד.

מגע: אייסר מציעה יכולות נחמדות מאוד במסך המגע, כולל הפעלה מהירה של תפריט מגע לשימוש בדפדפן ייעודי, תוכנת מוזיקה, תמונות וסרטים וגם כתיבת תזכורות עם האצבע.

חומרה: הדגם שבדקנו הגיע עם מעבד i3 של אינטל במהירות 3.30 ג'יגה הרץ ו-4 ג'יגה זיכרון. הוא כלל כונן קשיח בנפח 500 מגה, כונן DVD, קורא כרטיסי זיכרון ו-6 כניסות USB. הרמקולים חזקים מאוד באיכות סבירה עם אקולייזר של חברת דולבי.

אלחוט: כדאי לשים לב, שאין כאן תקשורת בלוטות' שקיימת בהרבה מחשבים וגם לא חיבור לאינטרנט אלחוטי (WiFi), אלא רק חיבור קווי. הפתרון לבעיה הזו הוא לרכוש מתאם אלחוטי בכמה עשרות שקלים. באופן כללי, המחשב סבל לפעמים מבעיות איטיות שחייבו להפעיל אותו מחדש.

בשורה התחתונה: אייסר משחקת בעיקר על קטגוריית המחשבים הנמכרים במחירים נמוכים יחסית. ה-Z3801 הוא הדגם הזול ביותר שבדקנו והוא גם מרגיש קצת זול בהשוואה לדגמים המתחרים. מצד שני, נראה שהוא מספק תמורה יחסית סבירה למחירו.

הצצה למה שתאפשר חלונות 8

מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט, שתצא לקראת סוף השנה, היא מערכת ההפעלה הראשונה של החברה שתוכננה לעולם מסכי המגע והטאבלטים. המערכת כוללת את ממשק האריחים מטרו, המאפשר להתקין עליו אפליקציות ולנוע בו לרוחב, בצורה הדומה לחוויית המשתמש בסמארטפונים מבוססי ווינדוס-פון.

חוויית המטרו יוצרת תחושה שעמוד הבית של המחשב כל הזמן משתנה, מכיוון שכל אריח הוא בעצם האייקון גישה לאפליקציה. על האריח מופיע כל הזמן מידע, כמו מיילים חדשים, סטטוסים מפייסבוק, מזג האוויר או פגישות מהלוח שנה. השימוש ותפעול המערכת נוח במיוחד בשימוש במסכי מגע, בזכותה האריחים הגדולים.

הממשק של חלונות 8 יציע אפשרויות ניווט חדשות, כמו לדלג בקלות בין כל האפליקציות הפתוחות, ולהחליק עם האצבע מלמעלה למטה לסגירת אפליקציה.

יש אפשרות לעצב עמוד מלא בצורת המטרו למסנג'ר, ולדחוס את השיחה לאחד הצדדים של המסך, כך שניתן לראות סרט או לבצע פעולה אחרת במחשב.

מיקרוסופט גם התאימה את 8 לשימוש באמצעות עכבר ומקלדת. למשל, מזיזים את העכבר לפינה התחתונה השמאלית של המסך לחזרה לעמוד הבית. ביצוע זום מתבצע בהזזה של סמן העכבר לצד הימני התחתון שנותן מבט מלמעלה על ממשק המטרו.

למשתמשים שיפחדו לבצע את המעבר לגרסה החדשה, מיקרוסופט שימרה את ממשק הדסקטופ הקלאסי בחלונות 8, אליו ניתן לעבור בקלות בכל רגע, לצורך שימוש בתוכנות שלא הותאמו למערכת ההפעלה החדשה. בהמשך, מפתחים יעדיפו להתאים את התוכנות שלהם ל-8, מכיוון שבהסבה קלה, ניתן יהיה להשתמש בהם גם בטאבלטים וגם בסמארטפונים עם מערכות ההפעלה של מיקרוסופט.

מיקרוסופט מאפשרת להוריד כבר היום גרסת ניסוי של חלונות 8 ללא עלות למספר חודשים. החברה כבר הודיעה שעלות השדרוג לגרסה 8 ממערכות הפעלה קודמות תעמוד על 160 שקל (40 דולר), לעומת העלות היום של 600 שקל לשדרוג לגרסה 7. המחיר לעדכון ל-8 מתייחס לחנות המקוונת של החברה.

מחשבי
 מחשבי