שפיכות הדמים בסוריה נמשכת: נציגי 60 מדינות התכנסו לדון

גלי צה"ל: נציגי שישים מדינות התכנסו היום בפריז וידונו בקידום פתרון למשבר ■ הדיפלומטים צפויים לגבש תכנית שתוצג בפני האו"ם, בה יוחלטו על אמצעים להגביר על הלחץ על משטרו של אסד

נציגים של יותר מ-60 מדינות התכנסו היום (ו') בפריז ודנו בקידום פתרון למשבר המתמשך בסוריה. הדיפלומטים צפויים לגבש תכנית שתוצג בפני האו"ם, בה יוחלטו על אמצעים להגביר את הלחץ על משטרו של אסד. כך מדווחים בגלי צה"ל.

בתחילת השבוע הסכימו המעצמות בכינוס בז'נבה על מתווה להקמת ממשלת מעבר בדמשק.

כוחות האופוזיציה הסוריים מדווחים שלפנות בוקר נהרגו בסוריה עשרה בני אדם ואתמול דווח על מותם של כ-70. אמש הודיעה רוסיה הודיעה כי לא תעניק מקלט מדיני לנשיא סוריה אסד אם יודח. בהודעה שפרסם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נכתב: "הזמנה כזו אינה הגיונית, משום שאזרחי סוריה צריכים לקבוע בעצם מה יקרה ולהגיע להסכמות". אתמול צוטט בכיר רוסי אומר שעל מוסקבה הופעל לחץ מערבי לקלוט את אסד אם יודח.

לברוב הודיע כי ייפגש עם מנהיגי האופוזיציה הסורית בשבוע הבא במוסקבה. "ננצל את המפגש על מנת להמשיך ולחתור לסיום האלימות, ולדו שיח בין הצדדים בסוריה במהירות האפשרית", הסביר לברוב. הוא לא מסר פרטים על זהות אנשי האופוזיציה הצפויים לבקר בבירה הרוסית.

מנגד, באחרונה העריכה נציבת זכויות האדם באו"ם, נאבי פילאי, כי רוסיה מעבירה לצד איראן נשק לממשלה ולצבא סוריה. "הזרימה המתמשכת של נשק לידי הממשלה בדמשק ולידי האופוזיציה, מזינה ומלבה את הסכסוך בין הצדדים", אמרה פילאי בפני מועצת הביטחון של האו"ם. באו"ם מעריכים שמתחילת הלחימה, נהרגו בסוריה כ-10,000 בני אדם.