אל על: ביטלנו טיסות - בגלל טייסים שלא התייצבו לעבודה

באל על ביטלו הערב שתי טיסות - האחת מתל אביב לסנט פטרסבורג, וכן את טיסת החזור ■ מאל על נמסר: "לצערנו קברניט ניר צוק ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים"

מחברת אל על נמסר הערב (ב') כי זו ביטלה שתיים מטיסות החברה הערב, וזאת לאור פעילות שביצע נציג הטייסים בוועד העובדים של החברה, קברניט ניר צוק, אשר הובילה לאי-התייצבות של חלק מהטייסים לטיסותיהם.

"לצערנו קברניט ניר צוק ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים", נמסר מהחברה הערב, "אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם".

לפיכך, מסבירים בחברה, נאלצו לבטל את טיסה LY623 במטוס 737 לסנט פטרסבורג אשר הייתה מתוכננת לצאת הערב ב-18:15 ועליה 140 נוסעים, ואת טיסת החזור לתל אביב LY 624 ועליה 132 נוסעים אשר הייתה אמורה לצאת בשעה 23:05.

"ברצוננו להדגיש כי כפי שידוע לנו, הפעולות שביצע קברניט ניר צוק, אינן מתואמות, אינן מאושרות ואינן על דעתם של יו"ר נציגות עובדי אל על - אשר אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - אבי אדרי ויו"ר ההסתדרות - עופר עיני", לשון החברה.

מהחברה נמסר כי זו תפעל כדי למצוא פתרונות חלופיים הולמים לנוסעים.

יו"ר ועד עובדי אל על מסר בתגובה כי "הועד לא קיבל החלטה על עיצומים. תגובתו זו מאשרת כי ניר צוק פעל שלא בהסכמת הועד".

ביטול הטיסות התרחש לאחר שאתמול הודיע ועד טייסי אל על הודיע לאנשיו על כשלון המו"מ עם הנהלת החברה, לאחר חודש של מגעים בין הצדדים. במסגרת המו"מ שהתקיים בין הנהלת אל על לבין וועד עובדי החברה ובחסות הסתדרות, דנו הצדדים בהכנסת שינויים בהסכם הקיבוצי לפני מימושה בקרוב של תוכנית ההתייעלות של הנהלת אל על.

בין היתר, דרשו הטייסים מההנהלה לא להתערב בהחלטות שהיו נחלתם הבלעדית במטוס, לתכנן עימם את עומס העבודה החריג בקיץ, שגם בכירים בהנהלה החברה יקצצו בשכרם בצורה משמעותית ולא רק העובדים, להיות שותפים לתוכניות אסטרטגיות של החברה ושבעלי המניות יזרימו כסף לחברה.

ניר צוק, נציג טייסי אל על בוועד עובדי אל על, אמר אתמול כי ייתכנו שיבושים בטיסות במהלך הקיץ בעקבות כשלון המשא ומתן בין העובדים לבין הנהלת החברה. ואכן, הערב מספר טייסים לא התייצבו לטיסתם במסגרת העיצומים.

"הטייסים באל על טסים היום במצב של עייפות מנטאלית", אמר אתמול צוק ל"גלובס". לדבריו, מערכת היחסים העכורה של הטייסים עם הנהלת החברה, בדומה לזו של יתר עובדי אל על, פוגעת קשות במוטיבציה של כולם. כישלון המשא ומתן בין עובדי החברה להנהלה בשבוע שעבר, תרם והקצין, לדבריו, את התחושות הקשות של הטייסים ושל העובדים בכלל. "הנהלת אל על לא משקיעה בקשרי עבודה עם עובדיה, וזה פוגע נפשית. אנשים באים לעבודה עם חוסר חשק. עם ראש באדמה. אנחנו לא מבינים למה זה צריך להיות ככה. למה אי אפשר לדבר. למה רק מאיימים עלינו בצעדים חד צדדיים כואבים ולא משתפים אותנו בהם מראש. למה רק מסר שלילי". עוד לדבריו, העייפות המנטאלית אומנם מעייפת גם פיזית, אך לעולם טייסי אל על לא יטוסו במצב של עייפות פיזית. "בטיחות מעל הכל", הוא מדגיש.