"הניתוח שמבצעים קובעי המדיניות באירופה אינו קרוב לסיום"

בסקירתו היומית, טוען אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים כי למרות הבשורה של פגישת שרי החוץ האירופים, אין סיבה לאופוריה והסיכונים עדיין קיימים

אומנם שרי האוצר של גוש האירו החליטו אמש בפגישתם השבועית על מתן מסגרת אשראי מיידית בהיקף של כ-30 מיליארד אירו, וכן הקלות נוספות לספרד, אך אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים נשאר פסימי.

בסקירה היומית שלו, טוען הכלכלן של בנק ההשקעות כי עלויות המימון של ספרד ואיטליה אומנם ירדו בשעות הבוקר, אך עדיין סביב הרמה הקריטית של 7%. " כך שלמרות השיפור הקל המשקיעים עדיין לא חשים סיבה לאופוריה".

"הניתוח שמבצעים קובעי המדיניות באירופה, בלי הרדמה, למדינות הפריפריה לא קרוב לסיום. הסיבוכים דוחפים את המנתחים לנסות להוציא את העובר הבנקאי מתוך המדינות מהר יותר, האסטרטגיה כעת היא להביא בין הסיכונים הבנקאיים לסיכוניים הריבוניים", כותב כהנוביץ'.

כאמור, אמש הסכימו שרי האוצר של גוש האירו לדחות לספרד את יעד הגרעון הנוקשה שהציבו לה ( כ-3%) ולהעניק לה סיוע ראשוני של 30 מיליארד אירו. זאת לאחר שהיא הגישה בקשה לסיוע כולל של כ-60 מיליארד אירו.

כהנוביץ' טוען כי בטווח הקצר, קובעי המדיניות האירופים יסתפקו בתוכניות טובות יותר כדי "למשוך זמן", כמו אירובונדס או כל סוג אחר של נטילת הסיכון הזמני ע"י גרמניה. בטווח הרחוק יותר, כהנוביץ' טוען כי קובעי המדיניות יחליטו על הסמכויות של הרגולטור הבנקאי שצפוי לקום, (עליו הוחלט בפסגת המנהיגים לפני כשבוע) רק בסביבות חודש ספטמבר.