עשרות מיליוני ד' הושקעו במערכת חדשה של אפלייד שפותחה בישראל

המערכת, שנקראת UVision 5, מיועדת לקווי הייצור המתקדמים ביתר בעולם ■ על-פי הערכות בוול סטריט, החברה תסיים את הרבעון השני עם מכירות של 2.4 מיליארד דולר

ההשקעות האדירות בקווי הייצור לשבבים, מחייבות השקעות מקבילות במיכון שמאייש את המפעלים. אפלייד מטיריאלס, שמספקת מערכות לתהליך ייצור השבבים, הודיעה על מערכת חדשה לבקרת איכות (מטרולוגיה). במיכון החדש, שפותח ויוצר במרכז הפעילות של החברה בישראל, הושקעו על-פי הערכות כמה עשרות מיליוני דולרים.

המערכת, שנקראת UVision 5, מיועדת לקווי הייצור המתקדמים ביתר בעולם כיום, שמייצרים בטכנולוגיה שבה גודל הטרנזיסטור שמשולב במעבד עומד על 20 ננומטר (מיליארדרית המטר). מטרת המכונה היא לבצע סריקה של פרוסות הסיליקון שמרכיבות את השבב בשלבים שונים של תהליך הייצור על מנת לוודא שיש כמות נמוכה ככל הניתן של פגמים אפשריים. המכונה משפרת את האמינות של המוצרים הסופיים ולשמור על כך שהתהליך יתבצע ביעילות גבוהה.

5-6 מיליארד דולר

השמירה על יעילות תהליך ההפקה של השבבים הופכת למשמעותית במיוחד כאשר מדובר בקווי ייצור שעלותם תגיע בדור הנוכחי ל-5-6 מיליארד דולר. יצרניות השבבים הגדולות, מקפידות על נצילות מלאה של קווי הייצור בכדי לנסות ולהחזיר את ההשקעה האדירה. כאשר הציוד לא מוצלח מספיק, מתקשות החברות למקסם את ההשקעה. במרכז של אפלייד בישראל עובדים כ-1,000 איש ובראשו עומד איתי רוזנפלד, נשיא ומנכ"ל אפלייד ישראל.

אפלייד, שנסחרת כיום לפי שווי של 13.5 מיליארד דולר, עוברת תקופה מאתגרת על רקע חששות להאטה בתקציבים הטכנולוגיים. החברה דיווחה שלשום כי תחזית המכירות שלה לשנה כולה לא תעמוד בצפי המוקדם למכירות של 9.1-9.5 מיליארד דולר וברווח של 85-95 סנט למניה. הסיבה היא ירידה בביקושים למיכון של החברה בסגמנט הפעילות העיקרי שלה למערכות לעיבוד והפקת פיסות סיליקון בתהליך יצור של שבבים. על-פי הערכות בוול סטריט, החברה תסיים את הרבעון השני עם מכירות של 2.4 מיליארד דולר.