עיני: "שטייניץ לא יברח במילימטר מהסכם עובדי הקבלן"

אמר היום יו"ר הסתדרות העובדים הכללית בוועדת ההסתדרות ■ על פיצול הוועדים ברכבת ישראל: "יש לנו 70% מהעובדים, נמשיך לייצג אותם נאמנה"

"אני מעביר מסר לשר האוצר, יובל שטייניץ: אנחנו לא ניתן לך לברוח ולא במילימטר מההסכם בסוגיית עובדי הקבלן. החל מהראשון במאי תשלם רטרואקטיבית ואם לא אנחנו נחזור למאבק עובדי הקבלן ואז לא יוכלו לומר שיש בחירות כי הבחירות כבר אחרינו".

כך אמר היום יו"ר הסתדרות העובדים הכללית עופר עיני, בוועדת ההסתדרות שמתקיימת כיום (ה') באווניו.

בהמשך להסכם עובדי הקבלן, אמר עיני: "החל מהראשון במאי 2012 - עובדי הקבלן יקבלו תוספת שכר ויקבלו החל מ-4,500 שקל עם קרן השלמות, ביגוד ופנסיה. האוצר היום מנסה להתחכם".

על המאבק בין גילה אדרעי, אשר הקימה ועד חלופי לעובדי הרכבת בשיתוף "כוח לעובדים", ופרשה מהפעילות המשותפת עם עיני וההסתדרות בנושא, אמר: "התוצאה מדברת על עצמה - להסתדרות יש 1,350 טפסים ול'כוח לעובדים' יש 750 טפסים. יש להסתדרות 70% מהעובדים, ואנו נמשיך לייצג את עובדי הרכבת נאמנה ולשמור על העובדים כפי שעשינו עד היום".

עיני המשיך ופרס את הישגי ההסתדרות ב-6 השנים במהלכן כיהן כיו"ר: "שינינו את המדיניות והתאמנו את עצמנו לעולם העבודה של שנות האלפיים. אנחנו לא ההסתדרות שהייתה גם העובדים וגם הבעלים של העובדים. היום אחרי 6 שנים ההסתדרות הולכת וגדלה ואנשים מתאגדים בכל מקום בסקטור הפרטי והציבורי".

"ראינו מה קורה בשוק העבודה, יש קרוב ל-700 אלף עובדים מאורגנים ואנחנו התקווה של העובדים הלא מאורגנים", המשיך ואמר. "היו מיליוני עובדים שלא הייתה להם פנסיה ולא הייתה להם הזכות להזדקן בכבוד. היום אני יכול לבשר לכם כי קרוב למיליון עובדים הצטרפו למעגל הפנסיה וזה לא דבר של מה בכך, זה הולך וגדל. אנחנו חוקקנו חוקי עבודה שהמרכזי שבהם שהמעסיק חייב לנהל מו"מ בעת התארגנות ראשונית של עובדים".