אובמה פתח פער על רומני בסקרים בנושאים הכלכליים

על פי סקר חדש שמתפרסם עולה שהאמריקאים מאמינים יותר ליכולתו של אובמה לנווט את הכלכלה לעבר חוף מבטחים מאשר יכולתו של רומני ■ רומני ממשיך לאבד מומנטום בתחום הכלכלי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פתח פער על פני המועמד הרפובליקני במירוץ לבית הלבן בנוגע ליכולת שלהם להתמודד עם המשבר הכלכלי. על פי סקר שנערך על ידי Pew Research Center עולה כי אובמה מוביל בהפרש של 7 נקודות על פני המועמד הרפובליקני באמון בנוגע ליכולת להתמודד עם המשבר.

על פי הסקר, אובמה זוכה לרוב של 50% לעומת 43% שחושבים שרומני יתמודד טוב יותר עם המשבר הכלכלי שפוקד את המדינה. נראה כי רומני ממשיך לאבד את אמון הציבור בנוגע למשבר הכלכלי שכן הוא כבר איבד 3 נקודות מאז הסקר הקודם שנערך בתחילת יוני.

הסקר שנערך בקרב 2,373 מצביעים רשומים עולה שרומני גם איבד את היתרון שהיה לו בקרב הבוחרים בנוגע ליכולת שלו ליצירת מקומות עבודה והיתרון עבר לאובמה. "רומני לא ניצל את היתרון שלו בתור המועמד הטוב יותר לטיפול במשבר הכלכלי", נכתב בהודעה של מכון המחקר. "למעשה, בחודש האחרון הוא איבד אחיזה עם הקרקע בסוגייה הזאת".

השינוי במגמה בא על רקע נתוני התעסוקה והאבטלה שפורסמו בחודש האחרון שהצביעו על התייצבות בשיעור האבטלה ועם עלייה יציבה בקצב יצירת מקומות עבודה כשבחודש מאי נוספו 77 אלף מקומות עבודה חדשים בעוד שבחודש יוני נוספו 80 אלף.

הסקר מצביע על כך שהנשיא אובמה זוכה לאמון רב יותר בנוגע ליכולת שלו לשפר את שוק התעסוקה בארצות הברית על פני היריב שלו. 46% מעריכים שאובמה ישפר בצורה טובה את שוק העבודה בעוד ש-42% מעריכים שרומני יעשה עבודה טובה יותר. בנוסף, 48% מעריכים שאובמה ייעשה עבודה טובה יותר בשיפור האקלים הכלכלי בעוד ש-42% מאמינים שרומני יצליח לעשות זאת.

הסקר גם מצביע על כך שהכלכלה עדיין נותרה הנושא המרכזי במערכת הבחירות הנוכחית, כשהמחלוקת סביב תוכנית הבריאות של אובמה - אובמה קיר - לא מהווה שיקול משמעותי בקרב הבוחרים.