סער: "הרבה דברים השתנו לאחר הפגנות הקיץ הקודם"

שר החינוך בראיון לגלי צה"ל: "מי שרוצה מהפכה ומעבר למשטר כלכלי אחר יכול להיות שהוא מאוכזב, אבל אני חושב שלא נכון לעבור למקום ההוא"

שר החינוך גדעון סער אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי "אני רוצה להביע זעזוע מהמעשה אתמול בתל-אביב" ( התייחסמשה סילמן שהצית את עצמו). אבל, אומר סער, "יש הרבה אנשים במצוקה יומיומית שצריך לראות איך ניתן לעזור להם".

- האם ראש הממשלה יתייחס היום בישיבת הממשלה למצב?

"הרבה דברים השתנו בעקבות ההפגנות של הקיץ הקודם בתחומים רבים ומגוונים. לעומת כל מחאה דמוקרטית אחר שאני מכיר הייתה למחאה בארץ השפעות גדולות מאוד. מי שרוצה מהפכה ומעבר למשטר כלכלי אחר יכול להיות שהוא מאוכזב אבל אני חושב שלא נכון לעבור למקום ההוא".

- ביחס לחוק טל. האם ראש הממשלה לא מבין שהמצב צריך להשתנות?

"ראש הממשלה העדיף להקים את ממשלת האחדות למרות שהיה יכול ללכת לבחירות וכנראה גם לנצח בהם. זאת בגלל שהוא רוצה לשנות את המצב הקיים. עדיין אפשר לעשות את זה וזה יהיה מאוד מצער אם בגלל שיקולים פוליטיים זה לא יקרה בסוף. מה שהיה לא יהיה אבל מה שברור זה שניתן וחשוב לבצע שינוי. זה מה שראש הממשלה רוצה לעשות".

- אתה במשרד החינוך החלטת לקצץ בתקציבי החרדים שלא יגישו תלמידים למבחני המיצ"ב.

"הגעתי לתוצאות מתוך הדברות עם רשת מעיין החינוך החרדי אולם עם הרשת החרדית השנייה לא הגענו להסכמה ולכן פניתי לדרך אחרת. אני עדיין מאמין שניתן להגיע להבנות מתוך הסכמה. אני נשען על ייעוץ משפטי ואני יכול להשית סנקציות כלכליות או אחרות במידת הצורך".