לנשום עמוק

להבדיל מתל אביב 25 לגביו אני דבק בהגדרת מגמת הירידה, עד שיוכח אחרת, ביחס ל-S&P500 אני דבק בהגדרת מגמת העלייה

תחושת חוסר האונים של משקיעי השוק המקומי מובנת. כל כך הרבה דברים קורים בישראל, או לפחות זה הרושם שאנחנו מקבלים מקריאת העיתונים, וכלום לא קורה בבורסה. תל אביב 25 נסחר השבוע בתוך האזור הניטראלי שמופה כאן בפעם שעברה וזהו. בלי דרמה אבל תוך תמיכה בהגדרת המגמה לטווח הארוך כמגמת ירידה. מי שמצאו את עצמם מעודדים מהנימה השורית של המסחר בסוף השבוע שעבר ולא התחשבו באזהרה הטכנית ביחס למוכרים האגרסיביים שמחכים באזור ה-1,100 נאלצים שוב להתמודד עם מצב דובי הנובע מהעובדה שתל אביב 25 חצה בחזרה כלפי מטה את הממוצע ל-21 יום ויצא מהאזור הניטראלי.

הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת ירידה. מהלך מעל 1,100 ישנה אותה. מהלך מתחת ל-1,060 יחזק אותה. אפשר לחכות ל-1,055 לפני הסקת מסקנות.

S&P500 נגד סיטי

בוול סטריט לא קל יותר אבל לפחות קורים דברים ויש מגוון גדול יותר של סקטורים ומניות לעבוד איתם. להבדיל מתל אביב 25 לגביו אני דבק בהגדרת מגמת הירידה, עד שיוכח אחרת, ביחס ל-S&P500 אני דבק בהגדרת מגמת העליה, למרות שימים כמו יום חמישי ממיסים את הדבקות הזו. השוק מאוד מתעתע וזה הנתון המרכזי שאתם צריכים לזכור. הוא יורד מתחת לרמת תמיכה, 1,340 במקרה של ה-S&P500, מראה כאילו התמונה הפכה לכזו של מגמת ירידה, ואז עולה בחזרה. כדאי לקחת נשימה עמוקה לפני שמסיקים מסקנות כי אחרת נטחנים שוב ושוב עם פעולות סרק.

אזהרתו של המנתח הטכני של סיטי בדבר ירידה אפשרית של 15-20% במניות היא מובנת והייתה יכולה להתחיל להתממש כהמשך ישיר לירידות השערים של יום חמישי. בהחלט ניתן לצייר תמונה של התפתחות מגמת ירידה וגם מבנה הגלים על פי אליוט תומך בכך. אבל, גם ל-S&P500 וגם לנאסד"ק יש תמיכה חזקה מאוד ויש הרבה מניות שיכולות לעלות מרמות שפל ולחזק את התמיכה הזו. לכן, בידיעה שהבחירות קרבות, אני סבור שניתן להיאחז במגמת העליה ככל האפשר ומקווה שלא אתבדה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.