סתיו שפיר: "אני חרדה, אסור שאנשים נוספים יפגעו בעצמם"

שפיר בראיון לגל"צ: "מכתב ההתאבדות ההמוני של סילמן הוא ה'אני מאשים' שלו לכל הגורמים שהפקירו אותו - מרה"מ ועד שר האוצר" ■ אולם הבהירה: "אני חרדה, אסור שנוספים יפגעו בעצמם" ■ צפו בכל הכתבות על ההצתה אתמול

"אני חושבת שמשה עשה את העבודה. לפני שהצית את עצמו, הוא פרסם מכתב התאבדות המוני - ושם כתב ה'אני מאשים' שלו לכל הגורמים שהפקירו אותו, מהמוסד לביטוח לאומי ועד משרד השיכון, מראש הממשלה ועד שר האוצר", כך אמרה היום (א') סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית בשנה האחרונה, בראיון לגל"צ.

צפו בכל הכתבות על ההצתה במחאה:

מה גרם למשה סילמן להצית עצמו בהפגנה אמש?

הצד שני של הטרגדיה: מה אמר ביהמ"ש על סילמן ב-2009?

יחימוביץ': "אסור שהתאבדות תיהפך לסמל המחאה"

"סילמן הלך לעמידר ואמרו לו: כשתהיה ברחוב תבוא"

אלרוב: "לא רוצים להיות תוניסיה, אנחנו במדרון חלקלק"

סער: "הרבה דברים השתנו לאחר הפגנות הקיץ הקודם"

נתניהו: ביקשתי משרי הרווחה והשיכון לבדוק את עניין סילמן

צפו: משה סילמן מעלה את עצמו באש במהלך המחאה

- את לא חושבת שאתם משתמשים בו?

שפיר: "לא, אנחנו לא משתמשים בו. האיש הצית את עצמו ופרסם מכתב, ובו יש אמירה מאד ברורה. חס וחלילה, שלא יתפרש שנתניהו ושטייניץ אשמים בכך שהוא הצית את עצמו, ואנו בטח לא רוצים שאנשים נוספים ייפגעו".

באשר למהלך ההצתה עצמה, אמרה שפיר: "לא צריך להפוך את הדבר הזה למודל, אסור שאנשים נוספים יפגעו בעצמם. אני חרדה אחרי שראיתי לנגד עיני את האש הבוערת, את משה נאבק בפנים, ואת האנשים הטובים שקפצו כדי לחלץ אותו".

עם זאת, אמרה שפיר כי היא רואה במהלך את המצוקה שניסה משה סילמן להביע: "הוא הלך וביקש עזרה, חיפש עבודה, ביקש קצבת נכות - ופשוט לא הצליח לצאת ממצבו. האנשים האלה, כמו משה, הם בדרך כלל שקופים. הם קורסים לאט-לאט, ואנו לא רואים אותם. הם פשוט מתים מבפנים".

- ומה השלב הבא?

"אנו נכנסים למאבק עיקש על התקציב. אחרי הקיץ האחרון, הממשלה הזו הייתה צריכה לקום ולקחת אחריות על המצב", סיכמה שפיר. "אנו צריכים להשפיע גם מבחוץ וגם מבפנים".