קבוצת לודן זכתה בפרוייקט להקמת מתקן בשווי 15 מ' אירו

מדובר על מתקן לאחסון והפרדת פחמן דו חמצני מגז המתאן ■ המתקן יוקם בשדה קידוח גז במזרח אירופה עבור חברת אנרגיה בינלאומית ■ הקמת המתקן תימשך 18 חודשים

קבוצת לודן הודיעה הבוקר על זכייה במכרז להקמת מתקן להפרדת גז פחמן דו חמצני (CO2) מגז המתאן בהיקף של כ-15 מיליון אירו. חברת לודן עוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי וניהול פרויקטים לחברות תעשיה תהליכית ופרויקטים באנרגיה מתחדשת.

המתקן יוקם בשדה קידוח גז במזרח אירופה השייך לחברת אנרגיה בינלאומית גדולה העוסקת בין השאר בהפקה ויצור תזקיקי דלק וגז טבעי. בקבוצת לודן לא חשפו את שמה של חברת האנרגיה המדוברת. ביצוע הפרויקט ימשך כ-18 חודשים ולודן תבצע אותו כקבלן ראשי.

"לודן נבחרה לבצע את הפרויקט בתום הליך מכרזי בו השתתפו עוד מספר חברות בינלאומיות. הצעתה של לודן הייתה האטרקטיבית ביותר בזכות הטכנולוגיה המוצעת אשר מפחיתה את הוצאות התפעול בכ-30% בהשוואה לפתרונות חליפים", אמר יהודה שריד, המנכ"ל המשותף של החברה. "פעילותן ונוכחותן של החברות הבנות מקבוצת לודן במזרח אירופה נותנות עדיפות נוספת בביצוע מול הלקוח. זכייתנו מהווה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה שלנו לפיתוח מגזר האקולוגיה בקבוצה וביזור הפעילות לשווקים נוספים, תוך הישענות על מוקדי הפעילות שלנו מחוץ לישראל".