שוב זה קורה: אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק בחולון

תופעה? תושב העיר כבן 40 הגיע הבוקר לסניף בנק לאומי כשהוא מצויד בחומר בעירה ■ לאחר דין ודברים עם עובדי הבנק איים להצית עצמו ■ שוטרים שהוזעקו למקום עצרו אותו והוא נלקח לחקירה

אפקט סילמן? מעשה המחאה הקיצוני של משה סילמן, שהצית עצמו בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב בשבת האחרונה מכה גלים. תושב חולון כבן 40 הגיע הבוקר לסניף בנק לאומי בחולון ואיים להצית עצמו. מדובר במקרה השלישי בתוך 4 ימים.

האיש, שהמניע למעשיו עדיין אינו ברור, הגיע לסניף כשברשותו חומר בעירה. לאחר חילופי דברים בינו לבין עובדי הסניף, איים להצית את עצמו. העובדים המבוהלים הזעיקו את שוטרי תחנת חולון, שהגיעו למקום ועצרו את האיש. מיד לאחר שווידאו כי לא נשקפת סכנה לאיש, הוא הובל לתחנת המשטרה לצורך חקירה.

המקרה הבוקר מצטרף לניסיון הצתה נוסף אתמול בבאר שבע: תושב העיר בן 46 הגיע לבניין העירייה ואיים להצית עצמו. מאבטחים שהיו במקום השתלטו עליו לפני שהספיק להדליק את עצמו.

יום לפני כן, סוכל ניסיון הצתה נוסף של תושב אריאל, שתכנן להצית עצמו מול משרדי חברת אורנג' בפתח תקווה. האיש, שככל הנראה נקלע לחובות כבדים, הגיע למקום כשהוא מצויד בבקבוק עם חומר דליק ומצית. בשלב מסוים החל הגבר לשפוך על עצמו את החומר - אך נעצר על ידי המאבטחים.

עדיין לא ברור אם יש קשר למעשה הקיצוני של משה סילמן, שהצית עצמו במהלך ההפגנה בשבת האחרונה, ומאושפז במצב אנוש, אך כמו במקרה של סילמן, בשני המקרים הקודמים מדובר באנשים שנקלעו לחובות והפנו טענות כלפי הרשויות.