ברקליס: קנו מניות בזק ופרטנר; "השוק לא יתאושש בקרוב"

דיוויד קפלן, אנליסט התקשורת בבנק ההשקעות ברקליס מותיר את התחזית השלילית על סקטור התקשורת ■ "הרגולציה האגרסיבית תשמר את הלחץ על הסקטור עד סוף 2012"

מלחמת המחירים והרגולציה בענף התקשורת נתנו אותותויהם בחודשים האחרונים. מניות התקשורת השילו עשרות אחוזים מערכן בחודשים האחרונים ובנקי השקעות החלו להוריד המלצות ולחתוך את מחירי היעד על אותן מניות. כעת, יוצא דיוויד קפלן, אנליסט התקשורת בבנק ההשקעות ברקליס ומותיר את התחזית השלילית על מניות התקשורת, מלבד בזק ופרטנר , להן הוא מעניק המלצת קניה.

קפלן כותב בסקירה שפרסם היום (ג') כי מה שפוגע יותר מכל בצמיחה של חברות התקשורת היא הרגולציה הכבדה שהונחתה על סקטור זה בתקופה מאוד קצרה, ולא חלוקת הדיבידנדים. "אנו מאמינים כי הרגולציה האגרסיבית, הן בתחום התקשורת הסלולרית והן בתחום התקשורת הקווית, ישמרו את הלחץ על הסקטור כולו לפחות עד סוף 2012 ולכן, אנו מותירים את התחזית על סקטור התקשורת בישראל על שלילית".

קפלן מותיר את התחזית על בזק ופרטנר על 1OW, תוך שהוא מציין כי המחירים שבהן נסחרות חברות אלו משקפים תרחישים פסימים יותר. "השאלה שאנו שואלים את עצמנו כעת היא מתי שוק התקשורת יתייצב?, התשובה על כך היא לא כעת", הוא מוסיף. "אומנם אנו לא רואים 'סיכון' של חלוקת דיבידנד כעת, אך יתכן ובמקרה שהחברות יודיעו על חיתוך בשיעור הדיבידנד שהן מחלקות יסייע לשוק להתאושש".

קפלן רואה בחוק הריכוזיות שאושר אמש במליאת הכנסת, דווקא יתרון שיאפשר לבזק, מצד אחד לאחד את עסקיה ומצד שני להשיג שליטה ב-YES. "שני צעדים אלו יספקו לבזק חיסכון משמעותי", הוא מציין.