אנליסטים הורידו מחיר היעד של פרוטליקס בכ-22%

אנליסטים בבנק ההשקעות Aegis חתכו את מחיר היעד של מניית החברה לרמה של 5.5 דולרים, לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 7 דולרים, משום שהחברה לא קיבלה את אישור השיווק של מנהל התרופות האירופי

אומנם חברת פרוטליקס קיבלה לפני מספר חודשים את אישור מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לשיווק התרופה שפיתחה, אך כעת היא נאלצת לספוג הורדות דירוג והפחתת מחיר היעד. אנליסטים בבנק ההשקעות Aegis חתכו את מחיר היעד של מניית החברה בכ-22% לרמה של 5.5 דולרים, לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 7 דולרים למניה. כמו כן האנליסטים השאירו את המלצת ה"החזק" על המניה.

במזכר ששלחו ללקוחות כתבו האנליסטים ממחלקת המחקר של הבנק כי לאחר שפרוטליקס קיבלה את אישור ה-FDA בשלהי חודש מאי, לגבי התרופה שהיא מפתחת לטיפול במחלת הגושה, היא, ביחד עם השותפה שלה ענקית התרופות פייזר, היו חייבות להצליח בשיווק התרופה, הנחשבת למנוע הצמיחה המרכזי של החברה.

אולם, פרוטליקס ופייזר הודיעו לאחרונה כי המקבילה של ה-FDA באירופה (EMA), החליטה לדחות את שיווק תרופת האלייסו (Elelyso) שהיא פיתחה, בטענה שהמתחרה שלה חברת שייר, פיתחה תרופה מקבילה לטיפול במחלת הגושה ונקראת Vpriv, אשר נמצאת במעמד של יתום. "אנו סבורים כי מהלך זה עשוי לעקב בעשרות שנים את כניסתה של האלייסו לאירופה", כתבו האנליסטים.

אומנם האנליסטים של אג'יס ושל חברת Canaccord Genuity אישררו את המלצת ה"החזק" על מניית חברת התרופות, אך בבנק ההשקעות וולס פארגו היו פחות נדיבים, כאשר לפני מספר ימים החליטו לחתוך את המלצתם על החברה ל"תשואת שקו", לעומת ההמלצה הקודמת - "תשואת יתר".