הדולר מתחת ל-4 שקלים: היציג נחלש ב-0.9% ל-3.997 ש'

המסחר בזירת המט"ח התנהל בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים ■ האירו צנח גם הוא בכ-1.21% סביב 4.903 שקלים ■ טראמפ: "הדולר הולך לגיהנום"

המסחר בזירת המט"ח ננעל היום (ו') בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם, כאשר האירו צנח בכ-1.21% מול השקל וננעל בשער יציג של 4.903 שקלים, בעוד הדולר נחלש גם הוא, וחזר להיסחר מתחת לרף ה-4 שקלים - בכ-0.94% לשער יציג 3.997 שקלים.

נזכיר כי הדולר נמצא במגמת עלייה בשנה האחרונה, אך מתחילת מאי 2012 התחזק בכ-6.8% - בתקופה של כחודשיים וחצי בלבד. אתמול המשיך הדולר להתבסס מעל הרף הפסיכולוגי של 4 שקלים - הרמה הגבוהה ביותר שאליה הגיע המטבע האמריקני זה יותר משלוש שנים וחודש - ושערו היציג נקבע על 4.035 שקלים.

כלכלנים בשוק המקומי מעריכים כי השטר הירוק ימשיך ויתזחק מול השקל, לאור מגמות מקומיות דוגמת חוסר הוודאות הגיאו-פוליטית והפיסקאלית (לנוכח הצפי להגדלת הגירעון והעלאות מסים), וכן לאור המשך נהירת משקיעים בעולם למטבע האמריקני - אשר עדיין נתפס כ"נכס בטוח" על רקע הטלטלות בשווקים.

אמש ננעלו בורסות וול סטריט ואירופה בעליות שערים בעוד המשקיעים מצפים למהלך משולב של בנקים מרכזיים בעולם לעידוד הצמיחה, ובעוד הם נתמכים בחדשות מאירופה - שם אישר הפרלמנט הגרמני את חבילת החילוץ למערכת הבנקאית בספרד, בהיקף של 100 מיליארד אירו.

זאת, לאחר שאתמול פורסמו בארה"ב נתוני התביעות השבועיות לדמי אבטלה שזינקו במפתיע, וכן פורסם אומדן מכירות הבתים - שירדו בכ-5.4% ביוני, והיוו עדות לכך שבנוסף לשוק התעסוקה המקרטע בארה"ב, גם שוק הדיור ממשיך לדשדש מאז המשבר.

"ארה"ב צריכה לשלם את חובותיה, וזה פשוט לא יקרה אלא אם יו"ר ה'פד' ברננקי 'ישתגע' ויכריז על רכישות נוספות בארה"ב", אמר המיליארדר דונלד טראמפ בראיון ל-CNBC. "עובדה היא שארה"ב חייבת 16 טריליון דולר, ואי-אפשר להמשיך ככה. הדולר הולך לגיהנום".

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]