מניית היום: מזנקת ב-6% במחזור ענק; לקראת הנפקה?

בנקי השקעות מעריכים כי שוויה של בבילון בהנפקה יוכל לנוע בין 800 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר, פי 2-3 משוויה הנוכחי ■ באיגוד מעדכנים ההמלצה לקראת הדוחות

מניית בבילון ממשיכה בריצה שלה קדימה, בניגוד למתרחש בשוק ההון היום (כמו שהיא מתנהגת מתחילת השנה..) ורושמת עלייה חדה במחזור גבוה מאוד. זאת, על רקע הדיווח של החברה מיום חמישי כי היא בוחנת אפשרות של הנפקת מניותיה בשוק ההון האמריקני, וכי לשם כך "היא נעזרת בבנקי השקעות ויועצים אחרים".

בבילון אמנם הודיעה כי "אין כל ודאות" שמהלך שכזה אכן יצא לפועל אולם ביום חמישי דיווחנו כי לפי הידוע, בין בנקי ההשקעות שכבר פנו לחברה בניסיון לשדך בינה לבין וול בסטריט נמנים, בין היתר, RBC וסיטיגרופ, ואלו מעריכים כי שוויה בהנפקה שכזו יוכל לנוע בין 800 מיליון דולר ל-1.1 מיליארד דולר, פי 2-3 משוויה הנוכחי.

בבילון נמצאת בתקופה מצוינת, השוק הראשוני בארה"ב מצוי אף הוא בתקופה די טובה, אך מכאן ועד הנפקת החברה בוול סטריט, הדרך כנראה עדיין ארוכה. משבר החוב של אירופה ממשיך להעיב על הכלכלה האמריקנית, הדעות עדיין חלוקות באשר לעתידה, הבחירות בארה"ב בפתח, הדולר ממריא, וקשה כרגע לדעת לאן ינועו שוקי ההון בעוד מספר חודשים.

בינתיים בבילון מספקת את הסחורה למשקיעים בארץ, והעליות החדות מגובות במספרים מהדוחות. חברת האינטרנט דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו בכ-113 מיליון שקל, גידול של כ-242% בהשוואה לכ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-17.1 מיליון שקל, גידול של כ-250% בהשוואה ל-4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-14.4 מיליון שקל, גידול של 243% בהשוואה ל-4.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

איגוד: מעלים מחיר יעד ל-55 שקל

בבילון צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים בשבוע הבא, ב-31 ביולי. האנליסט בני דקל מבנק איגוד מעלה לקראת פרסום הדוחות את התחזית שלו לרבעון השני וצופה כי החברה תציג צמיחה של כ-185% בהכנסותיה לרבעון השני בהשוואה למקביל אשתקד וגידול של כ- 29% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם.

דקל מעריך כי החברה תדווח על הכנסות שטרם הופקו בסך של כ-131 מיליון שקל כך שהרווח התפעולי המתוקנן של החברה לרבעון השני יהיה כ- 68 מיליון שקל והרווח הנקי המתוקנן יהיה כ-55 מיליון שקל. באיגוד ממשיכים להמליץ "קניה" על מניית בבילון במחיר יעד של 55 שקל.

מנכ"ל בבילון הוא אלון כרמלי והיו"ר הוא נועם לניר. לאחר טיסה של מאות אחוזים בשנים האחרונות זינק שוויה של בבילון ליותר מ-1.8 מיליארד שקל.

*** ההמלצות אינן מהוות תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו ובהנחיותיו של כל לקוח ולקוח. לאנליסט בני דקל ו/או לבנק אגוד אין עניין אישי במניה עליה מדובר.