כאן חיים בכיף: צפו באלבום התמונות של משפחת אסד

בעוד העולם וסוריה שואלים איפה המשפחה הנשיאותית של סוריה, הדיילי טלגרף הבריטי מפרסם היום תמונות מהאלבום המשפחתי של משפחת אסד - בימים אופטימים ושקטים יותר

משפחת אסד מעולם לא הייתה המשפחה הסורית הקלאסית, הם גרים בארמון, יש להם לפחות מטוס פרטי אחד, בחשבון הבנק של המשפחה מחוץ לגבולות המדינה יש על פי ההערכות כמיליארד דולר, ובשאר, אסמה והילדים מנהלים מערכת חיים מערבית לכל דבר. תמונות שמתפרסמות היום בבריטניה מספקות הצצה לחופשה משפחתית נשיאותית.

בתמונות ניתן לראות את בני הזוג עם הילדים, במהלך יומולדת, או בתמונות רומנטיותשל הנשיא עם רעייתו אסמה שנולדה בריטניה. חלק מהתמונות צולמו במטוס הפאלקון 900 של בני הזוג - המטוס הפרטי שלוקח אותם בדרך כלל לחופשות בעיר הקיט לחופי הים התיכון - לטקיה.

התמונות, כולן מהאוסף הפרטי של המשפחה, צולמו בכמה אירועים ואתרים במהלך שבע השנים האחרונות, אבל זו הפעם הראשונה שהם מפורסמות בציבור הרחב. ילדיו של אסד מעולם לא הוצגו לעם הסורי בסיטואציות כל כך פרטיות. אפשר לראות בהן את הבן חאפז בן ה-10 יחד עם אחותו בת ה-8 זיין, והאח הקטן קארים, עכשיו בן שבע.

בחלקם מתועדים בני המשפחה בזמן חופשה באירופה, רוכבים באופניים. בתמונה אחרת נראית אסמה רוכבת על טרקטורון, בתמונה שלישית ניתן לראות את הנשיא אסד מכבה עוגת יום הולדת לבנו הקטן.

התמונות מתפרסמות בעיתוי לא מקרי, רק בשבוע שעבר נפוצו שמועות שהנשיא נפגע בהתנקשות בארבעת הבכירים שנהרגו בדמשק. אסד לא הופיע בתקשורת במשך כמעט 48 שעות עד שפניו וקולו נראו בעת השבעת שר ההגנה החדש של סוריה. עד להופעה הפומבית דיווחו גורמים שונים כי אסד נמלט לעיר הנמל לטקיה, ואפילו כי הוא עצמו נפגע בפיגוע בדמשק.

במהלך סוף השבוע אף עלו מספר שמועות על כך שרעיית הנשיא, אסמה, ברחה לרוסיה עם הילדים מיד אחרי הפצצת מטה הביטחון של אסד במרכז דמשק.

שר החוץ הרוסי הכחיש את הידיעות שמי ממשפחת אסד מצא מקלט במדינה, לברוב אמר לעיתונאים: "זו מלכודת של דיסאינפורמציה, ואני מציע לכם לא ליפול בה". אבל גם בקרמלין מבינים שלאור ההפגזות בדמשק ושתיקתו של הנשיא אסד - השמועות רק יגברו.

אם תבחר לברוח, משפחת אסד יכולה לבחור בין מדינות ספורות - טוניסיה הציעה מקלט לבני הזוג הנשיאותיים, איראן, אחת הידידות האחרונות של הממשל מציעה גם היא מקלט למשפחה.

אסד הבטיח רפורמות חילוניות, אבל השינויים נשארו במשפחה השלטת

חלק מהתמונות צולמו בתחילת דרכו של אסד כנשיא, אז סוריה עדיין צפתה לנשיא שיעביר רפורמות במדינה, שיספק סגנון שליטה חדש ושונה מאביו, רעייתו החייכנית והפתוחה קיבלה את השם "הוורד מדמשק", היא הייתה יפה, עדינה, ממלכתית ומודרנית עם סגנון מרענן.

אסמה נולדה בלונדון להורים סורים ב-1975, היא התחנכה בבתי ספר פרטיים יוקרתיים בבריטניה. אסמה ויתרה על קריירה בנקאית לטובתו של בשאר, למגזין ווג היא סיפרה בכתבת פרופיל כי "אסור היה לי להגיד למה אני עוזבת את הבנק, הבוס שלי חשב שאני עוברת התמוטטות עצבים - בגלל שאף אחד לא עוזב חודשיים לפני הבונוסים או לפני סגירת עסקה גדולה".

אחרי שלושה עשורים תחת שליטת אביו של בשאר אל-אסד חאפז, הסורים חשבו שהנה הגיע שינוי כאשר הבן, רופא העיניים הביישן התמנה לנשיא. סוריה חשבה שעם אסד הבן, הגיעו ימים של מודרניזציה, חילוניות וקדמה. השאיפות לא התגשמו לעם, אבל משפחת אסד - על פי התמונות, בהחלט חילונית, פתוחה ומודרנית.

כל יום - לפחות שעה של זמן איכות עם הילדים

"הם בילו את רוב זמנם בבניין בן שלוש קומות בדמשק, בכל יום, כל אחד מההורים הקדיש לפחות שעה לזמן איכות עם הילדים, היו להם משרדים סודיים בדמשק", סיפר ידיד המשפחה בלונדון, "אלו הימים שבהם, למשל, הם אירחו את בני הזוג אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט" הוא מספר לדיילי טלגראף.

הימים האלה נראים עכשיו רחוקים מתמיד, התמונות האלה הם כנראה כל מה שיישאר לבני הזוג מהתקופה שהם היו זוג הזהב של סוריה.