גייתנר: "משבר חמור באירופה ישפיע בחומרה על ארה"ב"

שר האוצר האמריקני נאם היום בפני הקונגרס האמריקני והזהיר מפני הסיכונים לכלכלה הגדולה בעולם ■ "המיתון באירופה פוגע בצמיחה ברחבי העולם, והמתח הכלכלי הגובר מגביר את ההאטה הגלובאלית"

הסיכון הגדול ביותר לכלכלת ארה"ב הוא אירופה, כך אמר היום (ד') שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, בנאום שנשא בפני הקונגרס האמריקני.

"המיתון הכלכלי באירופה פוגע בצמיחה הכלכלית ברחבי העולם, והמתח הכלכלי הגובר גורם להידוק כללי של התנאים הפיננסיים, מה שמגביר את ההאטה הגלובאלית", כך אמר גייתנר.

אולם, גיינתר ניסה להרגיע ואמר כי המערכת הכלכלית בארה"ב חזקה יותר כיום, ארבע שנים לאחר פרוץ המשבר הכלכלי. עוד הוא ציין כי הבנקים מחזיקים כיום הרבה יותר הון ברזרבות מכפי שהיה בעבר. עם זאת הוא שב והדגיש כי משבר החוב באירופה ממשיך להוות איום רציני על ארה"ב ועל הצמיחה בעולם.

"משבר חמור באירופה ישפיע בוודאות ובחומרה על ארה"ב", אמר גייתנר בנאומו, והוסיף כי הכלכלה כבר נפגעה מהעלייה במחירי הנפט, הקיצוצים בהוצאות הממשלה והצמיחה האיטית בהכנסות.

את כל זאת אומר גייתנר בעוד רבים מצפים מבכירים בממשל האמריקני לפעול למניעת "נפילתה" של כלכלת ארה"ב מ"הצוק הפיסקאלי", כינוי לשורה של העלאות מסים וקיצוצים בתקציב שייכנסו לתוקף בתחילת 2013, אלא אם המחוקקים ינקטו בצעדים למנוע זאת עד הבחירות בנובמבר השנה. ואכן, גייתנר הזהיר בנאומו גם מפני התרחיש הזה.

"האיומים הפוטנציאליים הללו מדגישים את הצורך בהתקדמות נוספת בתיקון הנזק שנותר מהמשבר הכלכלי ובהחלת רפורמות שיחזקו את המערכת לטווח הארוך".