ח"כ גפני: "העשירים צריכים לשלם יותר כשיש מצב קשה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הגיב היום להעלאת המסים הצפויה, ואמר: "ועדת הכספים לא תקבל את הצעת הממשלה כמו תורה מסיני, נעשה שינויים במידת הצורך"

כולנו יודעים שהעלאת יעד הגירעון לא תספיק ויצטרכו לעשות צעדים ולהביא שורת גזירות שהציבור יסבול מהן, אבל הציבור יסבול יותר גם אם לא יעשו כלום", כך אמר היום (ד') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, במליאת הכנסת.

גפני מסר היום במליאת הכנסת את עמדתו לקראת הצגת הגזירות הכלכליות ע"י ראש הממשלה, ואמר כי הוא סבור שהעלאת יעד הגירעון בעת הזאת היא הצעד הנכון. גפני אמר עוד כי "יש בפנינו כמה ברירות, ברירה אחת היא להעלות את המיסים העקיפים ולא לגעת במיסים הישירים. יש לנו אפשרות לעשות את ההיפך. אני לא מביע עמדה בגלל שאני רוצה לראות מה תהיה החבילה שהממשלה תחליט עליה. אבל אני נגד הפחתת מכסים על מוצרי מותרות, על רכבים יקרים מאד, או על מוצרי יוקרה".

גפני אמר עוד כי ישראל גבוהה מן הממוצע העולמי בנושא המיסים העקיפים. "לעומת זאת, במיסים הישירים ישראל נמצאת בתחתית המדרג", הוא ציין. גפני אמר כי הוא " בעד להטיל מדרגת מס נוספת - או אפילו כמה מדרגות מס נוספות על אנשים עשירים".

גפני אמר עוד כי הוא "לא פוסל מראש שום החלטה שהממשלה תקבל, ובתנאי שהיא תהיה עם מחשבה מדודה ונורמאלית. אך אסור לקבל החלטות רק בגלל שהן הכי קלות לביצוע. יצטרכו לקבל החלטות קשות, ואנחנו בוועדת הכספים נהיה לעזר בעניין הזה. הוועדה יודעת מה עומד בפנינו וניקח את הדברים בחשבון כשהדבר יגיע אלינו לדיון, אך ועדת הכספים לא תקבל את הצעת הממשלה כמו תורה מסיני, נעשה שינויים במידת הצורך והכול ייעשה תוך הידברות".

גפני הוסיף כי "בכל משפחה - וראש הממשלה תמיד משתמש עם הדוגמא של משפחה, כשיש אחד שהוא חלש יותר, ויש אחד שהוא חזק יותר, קודם כל דואגים לזה החלש. המצב כיום עם מעמד הביניים והעלאות המחירים גורמת לכך שאנחנו אומרים שמי שמחזיק את המצב הכלכלי הקשה זה מעמד הביניים והשכבות החלשות, ומי שלא יסבול כל-כך הם העשירים והחברות הגדולות. אני סבור שהעשירים צריכים לשלם יותר כשיש מצב קשה ומעמד הביניים והחלשים צריכים לשלם פחות".