אלרון: בריינסגייט קיבלה אישור FDA לפרוטוקול ניסוי

עד עתה גויסו במסגרת הניסוי של בריינסגייט ברחבי העולם 176 חולים ב-57 מרכזים רפואיים וכעת כאמור אישור ה-FDA יאפשר לבריינסגייט להתחיל בגיוס חולים לניסוי הקליני במרכזים מובילים בארצות הברית

חברת אלרון מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום לבורסה כי חברת בריינסגייט קיבלה את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות בארה"ב) לפרוטוקול הניסוי הקליני אותו היא עורכת. עד עתה גויסו במסגרת הניסוי של בריינסגייט ברחבי העולם 176 חולים ב-57 מרכזים רפואיים וכעת כאמור אישור ה-FDA יאפשר לבריינסגייט להתחיל בגיוס חולים לניסוי הקליני במרכזים מובילים בארצות הברית .

בריינסגייט מפתחת מכשיר לטיפול בשבץ מוחי חסימתי בחלון זמן של עד 24 שעות אחרי אירוע השבץ. הטיפולים הקיימים כיום, ובכללם טיפול תרופתי המכיל חלבון tPA, מאושרים לשימוש בחלון זמן מוגבל בלבד של 3 עד 4.5 שעות לאחר קרות האירוע. המכשיר פועל באמצעות גירוי חשמלי של מרכז עצבי קטן מאחורי חלל האף (ה-SPG) לשם הגברת זרימת הדם למוח על-ידי אלקטרודה זעירה.

בבריינסגייט הושקעו עד היום כ-70 מיליון דולר. על המשקיעים בחברה נמנים אלרון מקבוצת אי.די.בי, פיטנגו, Johnson and Johnson ו- Boston scientific. אחזקת אלרון בחברה עומדת כיום על כ-30%.

החברה צופה לסיים את הניסוי הקליני במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2013. על פי ארגון הבריאות העולמי ההוצאה הישירה על טיפול בחולי שבץ עמדה בשנת 2010 על כ-73.7 מיליארד דולר. כ-15 מיליון איש לוקים בשבץ מוחי בעולם המערבי מידי שנה. השבץ המוחי החסימתי נחשב לסיבה העיקרית לנכות לטווח ארוך. רק כ-5% בלבד מנפגעי השבץ מקבלים כיום טיפול רפואי עקב חלון טיפולי מוגבל של כ-3 -4.5 שעות. המכשיר אותו מפתחת בריינסגייט כאמור מיועד לטיפול בשבץ מוחי חסימתי בחלון זמן של עד 24 שעות אחרי אירוע השבץ.