מניית היום: מזנקת 5% בעקבות שת"פ ומימון בארה"ב

המכון הלאומי לבריאות של ארה"ב (NIH) פורש חסות על מחקר של פלוריסטם: יממן ויבצע ניסויים בתאים של פלוריסטם לטיפול בנפגעי קרינה

חברת הביומד פלוריסטם הודיעה היום על שיתוף פעולה משמעותי ורחב היקף עם המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מדבקות של ארה"ב (NIAID) , שהינו חלק מהמכון הלאומי לבריאות (NIH), לביצוע ניסויים לטיפול בתסמונת קרינה אקוטית באמצעות תאי גזע מהשלייה. התסמונת נגרמת מחשיפה למנות גבוהות של קרינה מייננת, כתוצאה מאירועים גרעיניים, כגון תאונה בתחנת כוח גרעינית.

הסוכנות האמריקנית, שהזמינה את פלוריסטם להרחיב את המחקר שלה בנושא, תממן את כל עלות הניסויים ותכלול פרמקוקינטיקה, קביעת מינונים, אופטימיזציה של מועדי הזרקה ומחקרי יעילות בטיפול בתסמונות במערכת הדם ובמערכת העיכול שנגרמות כתוצאה מחשיפה לרמות גבוהות של קרינה. הניסויים ייעשו במודלים של חיות, כנהוג במחקרים במחלות קרינה. המחקרים יבוצעו במתקנים אשר עובדים עם הסוכנות האמריקאית והיקף ההשקעה של המכון הלאומי לבריאות מוערך במיליוני דולרים.

פלוריסטם הודיעה בעבר על תוצאות מבטיחות בניסויים פרה קליניים שנערכו בשיתוף פעולה עם פרופסור רפאל גורודצקי, מנהל מעבדת הביוטכנולוגיה והרדיו-ביולוגיה במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה, לטיפול בתסמונת קרינה אקוטית באמצעות התאים שפיתחה. מהתוצאות שפורסמו אז עלה כי בקרב בעלי חיים שסבלו מהתסמונת ואשר טופלו בתאי גזע מהשלייה היו שיעורי ההישרדות גבוהים פי ארבעה מאשר בקרב בעלי חיים שטופלו בפלסבו. הניסויים בוצעו כחלק מהתעניינות ממשלות במציאת טיפול פשוט ויעיל למחלת קרינה חמורה.

"ההכרה שקיבלנו מהמכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מדבקות בארצות הברית הינה משמעותית ביותר עבור פלוריסטם ומחזקת את האמון שלנו ביכולתנו לפתח טיפול שיקל על ההשלכות ההרסניות של חשיפה לרמות רעילות של קרינה," אמר זמי אברמן, יושב ראש ומנכ"ל פלוריסטם. "הנתונים שיופקו על ידי המדענים של המכון יסייעו לנו גם במחקרים עתידים המשתמשים בתאי גזע מהשיליה להתוויות אחרות, כגון הצלת מח עצם לאחר הקרנות או כימותרפיה. כמו כן, נתונים אלה יופקו ללא עלות לפלוריסטם".

דוקטור ליאת פליישון, מנהלת מוצר ופיתוח עסקי וראש פרויקט תסמונת הקרינה האקוטית בפלוריסטם, ציינה כי "המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מדבקות שלח את ההזמנה לפלוריסטם לאחר שהחברה הציגה נתוני בעלי חיים שהפגינו את היעילות של התאים שלנו בטיפול בתסמונת קרינה אקוטית . הסוכנות אמרה שהנתונים שפלוריסטם סיפקה עוררו עניין רב במכון ומתאימים היטב למשימה שלהם לפיתוח מוצר לטיפול מוצלח בתסמונת קרינה אקוטית".

המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מדבקות מבצע ותומך במחקרים בסיסיים ויישומיים על מנת להבין, לטפל ובסופו של דבר למנוע מחלות זיהומיות, חיסוניות ואלרגניות. ב-60 השנים האחרונות, המחקר של המכון הוביל לטיפולים חדשים, חיסונים, בדיקות דיאגנוסטיות, וטכנולוגיות אחרות ששיפרו את חייהם של מיליוני אנשים בארה"ב וברחבי העולם.