סקס כן, בדיחות לא

בערב תשעה באב נוקטים ערוצי הטלוויזיה מדיניות משונה בלי שום היגיון

שימו לרגע בקצה השמאלי של העיתון את הסימן שמציין שהתוכן אינו מיועד לילדים, ובוא נדבר לרגע על תשוקותיה של ססיל. ססיל היא צעירה צרפתייה שאוהבת מין מזדמן. איך אני יודע? כי בחברת הלוויין חושבים שזה לא בסדר לשדר את ערוץ "יס קומדי", למשל, בגלל תשעה באב - אבל זורמים עם ססיל הליברלית בערוץ "יס 3".

זה לא שאני מתנגד לקצת פעילות במוצאי שבת, אבל אם פוגרום זה פוגרום וחורבן-הבית הוא חורבן-הבית, מה מותר סקס מקומדיה?

הבלבול הזה אמש (שבת) לא היה נחלתם של צופי yes בלבד. קחו, לדוגמה, את ערוץ 1 הממלכתי: את השידור הישיר מהאולימפיאדה בלונדון הוא הפסיק לקראת 20:00, כדי להתאבל על חורבן בית-המקדש, אבל ב-23:30 הוא שידר כבר תקציר מאירועי היום, שלא לדבר על השידורים החיים שיימשכו כסדרם הבוקר. אז מה? ספורט אסור בערב ט' באב - אבל מותר במהלכו? לא ברור.

גם בערוצי הוט העניין לא ברור: "הוט קומדי סנטרל" לא שידר. לעומת זאת, מי שרצה לטבוע ביחד עם אל פאצ'ינו בערימות של קוקאין או בין חמוקיה של מישל פייפר (תחליטו לבד מה מסוכן יותר) ב"פני צלקת" ב"הוט פריים", יכול היה לעשות זאת בלחיצת שלט.

אני מודה שהתלבטתי אם לכתוב על הנושא: חסר לי שאיזה פוליטרוק צדקן שנבחר לכאורה בשמנו (כ"נציג ציבור"), ולמעשה על חשבוננו, יחליט להסדיר את העניין ברוח ישראל סבא, ויתקין איזו תקנה שתהפוך את תשעה באב, לפחות בטלוויזיה, ליום כיפור.

ובכל זאת, תודו שבצנזורה העצמית הזאת אין שום היגיון. ממילא השלט-הרחוק הנתון בידי כל צופה מאפשר לו לבחור את תכניו על-פי טעמיו, אז אם כבר משדרים - למה לא לשדר הכול ולתת לצופה להחליט? האם הסיסמה "לבחור זה החלק שלכם" לא נטבעה על-ידי הרשות השנייה עצמה?

קריאה אחרונה לנוסעים למדינת תל-אביב

"אלנבי", יום א' 22:00, ערוץ 10

לפני 10 ימים המלצתי כאן על פרק הבכורה של "אלנבי". בינתיים שודר לא רק פרק הבכורה אלא גם הפרק השני, והבהיר כי מדובר באחת הסדרות הסוחפות שנראו כאן לאחרונה: יצרית, מותחת, אפלה, לפרקים אפילו מעלה חיוך (אם כי מריר).

נכון שיש מי שיתפתו לחשוב שאלה הם פניה האמיתיות של תל-אביב, ולא רק הפרופיל הפחות מוצלח שלה, אבל כתל-אביבי אני מוכן לשלם את המחיר, ובלבד שתצפו (עדיין לא מאוחר להצטרף) באחת מסדרות הדרמה הטובות ביותר שנעשו בישראל.