פישר: "לא האמנתי שהממשלה תחליט על הצעדים האחרונים"

סטנלי פישר באירוע השנתי של עמותת גבהים: "אם הממשלה לא הייתה עוצרת, והייתה מממשת את כל הבטחותיה, היינו מוצאים את עצמנו בשנה הבאה בגירעון של 6% ולא של 3%"

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר התייחס היום (ד') למצב הכלכלי ולהחלטות עליהן הכריזה הממשלה ואמר כי "אם הממשלה לא הייתה עוצרת, והייתה מממשת את כל הבטחותיה, היינו מוצאים את עצמנו בשנה הבאה בגירעון של 6% ולא של 3%. הממשלה יכלה לפעול בדרך אחרת, כפי שעשו ממשלות אחרות לפני בחירות. יש לנו מזל שהממשלה לא עצמה עיניים ואמרה יהיה בסדר. הצעדים עליהם החליטה הממשלה יאפשרו למשק הישראלי להתמודד עם האתגרים הכלכליים העולמיים בשנה הבאה".

את הדברים אמר היום באירוע השנתי של עמותת גבהים (עמותה המכשירה ומשימה עולים אקדמאים בעלי ניסיון מקצועי גלובלי לבין בחברות מובילות במשק הישראלי) באוניברסיטת תל אביב, בהשתתפות יו"ר קרן רש"י רא"ל במיל. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, יו"ר העמותה יאיר שמיר, ומנכ"ל העמותה ד"ר מיכאל בן סעדון.

יו"ר קרן רש"י והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמר כי ההון האנושי במדינת ישראל ושל היהודים הבאים לכאן כעולים חיוני לביטחון הלאומי ולקיום המדינה: "לאחרונה גילינו משאבי טבע, גז ונפט בים התיכון, אולם החוסן האמיתי שלנו נובע מאיכות האנשים שנמצאת כאן".