קשיים בגיוס הון: אורכית מפטרת 40 עובדים

יצרנית ציוד התקשורת מתקשה לגייס 9 מיליון דולר הנחוצים לביצוע השלב השני בהסדר, והכריזה על תוכנית התייעלות הכוללת פיטורי 25% מעובדיה

קשיים בגיוס כספים מובילים את אורכית לתוכנית התייעלות. יצרנית ציוד התקשורת נמצאת בעיצומו של הסדר החוב, אך השלב השני בהסדר, שבו אמורה החברה לגייס כ-9 מיליון דולר, אינו מתרומם. על רקע זה דיווחה הבוקר החברה, הנשלטת ומנוהלת בידי איציק תמיר ואריק פנט, על תוכנית התייעלות, אשר תקטין הוצאותיה בכ-6 מיליון דולר לשנה.

תוכנית ההתייעלות של אורכית כוללת פיטורים של 40 עובדים, שהם כ-25% מכוח האדם בחברה. במקביל עבר סמנכ"ל הכספים, אורי שלום, לתפקיד סגן נשיא לפיתוח עסקי, ועד שימונה לו מחליף ימלא את התפקיד תמיר, נשיא החברה. האחרון מסר היום: "היה קשה למשוך משקיעים חדשים לחברה. החלטנו לקחת צעד אחראי של הפחתה מהותית בהוצאות, תוך כדי שמירה על כוח אדם והמומחיות הנדרשת כדי להמשיך לפתח את המוצרים המרכזיים שלנו, לתמוך בלקוחות שלנו ולקדם את מערכות היחסים שלנו עם יצרני ציוד מקורי בעולם".

היקף המכירות של אורכית לא התרומם בשנים האחרונות לרמה המחזירה את החברה לרווחיות. כתוצאה מכך היא ביקשה לבצע הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-110 מיליון שקל, בשתי סדרות. במסגרת ההסדר הורד מחיר המימוש של שתי הסדרות למשך זמן מוגבל, ואופציית הפירעון המוקדם אשר נתונה למחזיקי אג"ח א' שונתה, כך שהפירעון ייפרס על פני מספר תשלומים בשנים 2012-2014.

ראשי החברה קיימו בתקופה האחרונה סבב פגישות עם מחזיקי האג"ח, במטרה לשכנעם להמיר אותן למניות. ככל שיותר מחזיקים ימירו את החוב למניות, כך יקטן חוב החברה ומצבה הפיננסי ישתפר. אולם מחזיקי האג"ח העדיפו להיוותר עם החוב.

חלון ההמרה של אג"ח א', בהיקף של כ-81 מיליון שקל, נפתח בתחילת יולי ונסגר לפני כ-10 ימים. רק 4% ממחזיקי אג"ח א' נענו להצעת החברה, כך שכעת נותרו במחזור אג"ח בהיקף של 77.7 מיליון שקל. סביר להניח, כי מחזיקי אג"ח אלו יבקשו לממש את אופציית הפירעון המוקדם, כך שהחברה תצטרך לשלם להם כ-10 מיליון דולר בחודשים הקרובים.

גם בקרב מחזיקי אג"ח ב', שחלון ההמרה שלהם צפוי להסתיים בשבוע הבא, לא נחלה החברה הצלחה מרובה: עד עתה המירו רק 11% מהם את חובם למניות (לא כולל הבעלים), כך שכעת היקף החוב לסדרה זו עומד על 21 מיליון שקל.