עליות באוגוסט?

סיכוי להתממשות תרחיש שורי במדד תל אביב 25 ■ גם בוול סטריט יש סיכוי כי המשקיעים יחשבו באוגוסט על קניות למרות החום והחופשות

תל אביב 25 סגר ביום חמישי בנקודה מאוד מעניינת. מעל רמת תמיכה ב-1,096 ומתחת לרמת התנגדות ב-1,102 הנובעת מהממוצע הנע ל-200 יום. בהמשך לתרחיש השורי מהשבוע שעבר, יש סיכוי שהתמיכה תעבוד ושהפריצה של הממוצע (שנכשלה בשבוע שעבר), תחזיק מעמד הפעם ותוביל למהלך עליה משמעותי. מהלך מעל 1,110 יאשר פריצה כזו ומכאן ניתן יהיה לצפות לתקופה ארוכה של עליות נאות. מהלך מתחת ל-1,090 יבטל את התרחיש השורי. נכון לסיום המסחר ביום חמישי, נראה שיש לתרחיש השורי סיכוי טוב להתממש.

ה-S&P500 נתן בשבוע שעבר מפגן עצמה יפה. ארבעה ימים של ירידות שערים דרשו מיומנות בניתוח תרשים הנרות היפני בשביל לא להיגרר לפאניקה. זאת משום שהם היו מוכלים בתוך הנר הלבן הגדול שקדם להם ולפיכך יצרו הזדמנות קניה שבאה לידי ביטוי מדויק ביום שישי.

אז קבלנו תמיכה באזור ה-1,360, תמיכה חשובה מאוד שמאשרת את הפריצה כלפי מעלה של רמה זו, ולפיכך אפשר להתחיל לחשוב על פריצה כלפי מעל של השיא הקודם באזור ה-1,420. ניתן ליחס לאפשרות הזו סבירות גבוהה. בדרך לשם, מהלך מעל 1,407 יהיה סימן שורי שיתמוך במגמת העליה. לטווח הקצר נצפה לתמיכה באזור 1,383. התמיכה לטווח הבינוני-ארוך מתכנסת לאזור ה-1,350.

כל הנ"ל מעניין משום שאוגוסט הוא חודש דליל בכל הקשור לעניין של סוחרי וול סטריט לבצע עסקאות. אבל, אולי הבחירות הקרבות יגרמו להם לחשוב על קניות למרות החום והחופשות.

זמן החבוטות?

עוד סימן מעודד הוא התחלת התאוששותן של מניות חבוטות. אל מניות הרשת החברתית אתייחס בטור קניון המניות שיתפרסם השבוע ביום רביעי. נראה ששינוי מומנטום בשוק יטיב עם מניות של חברות בגודל בינוני - קטן (חמישה מיליארד דולר שווי שוק ומטה) ואפשר שזו ההזדמנות להרוויח מהן כסף. לקניון המניות נוספה ביום שישי מניית חברת הבניה KBH. ענף הבניה מגלה סימני התאוששות ו-KBH היא דרך נועזת במקצת לרכב עליה. המניה חצתה את הממוצעים החשובים ועתה נתמכת מעליהם. אם תתחיל לעלות, יש סיכוי שתעלה הרבה. מהלך מעל 10.6 דולר יתמוך בכך. לתמיכה ניתן לצפות ב-9 דולר.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.