צינור גז של חברת החשמל נפגע - ומנו ספנות תשלם 4 מיליון דולר

פשרה: מנו ספנות וחברת Cape Atlantic ישלמו 4 מיליון דולר לחברות בינלאומיות שביטחו צינור גז תת-ימי של חברת החשמל, וזאת מבלי להודות בעובדות

חברת מנו ספנות וחברת Cape Atlantic ישלמו 4 מיליון דולר לחברות בינלאומיות שביטחו את צינור הגז התת-ימי של חברת החשמל מאשדוד לדור - כך הוסכם בהסדר פשרה בין החברות המבטחות לבין מנו ספנות, שהוגש באחרונה לבית המשפט המחוזי בחיפה. מנו ספנות הסכימה לפשרה מבלי להודות בעובדות.

יש לציין כי למנו ספנות וחברת Cape Atlantic יש כיסוי ביטוחי מלא למקרה. הפשרה בין חברות הביטוח של מנו ספנות ובין התובעים הושגה מבלי שאף צד הודה באשמתו או בחלקו בנזק.

בשנת 2004 הייתה אניית הענק של מנו ספנות, CAPE MOR, שמשקלה כ-200 אלף טון, בדרכה לפרוק מטען פחם עבור תחנת הכוח אורות רבין בנמל חדרה, כאשר היא נקלעה לסערה ואיבדה את העוגן. כעבור כ-6 חודשים התגלה נזק חמור לצינור הגז של חברת החשמל מאשדוד לדור.

בהמשך, החברות שביטחו את פרויקט הנחת צינור הגז בתת-ימי הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך כ-21.5 מיליון דולר נגד מנו ספנות, בטענה כי הנזק נגרם לצינור עקב נפילתו של העוגן מהאוניה CAPE MOR. בין היתר נטען כי "פגיעת העוגן גרמה לכיפופים ועיוותים בצינור התת-ימי, שדרשו החלפה של חלק מהצינור הפגוע".

במהלך המשפט, שהתנהל בפני השופט רון סוקול, התברר כי היו חסרים רישומים לגבי 6 שעות גורליות שבמהלכן האנייה איבדה את שרשרת העוגן ואת העוגן עצמו.

בסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה מנו ספנות וחברת Cape Atlantic יפצו את התובעות, כאמור, בסך של 4 מיליון דולר, וזאת מבלי להודות בעובדות.

התובעות יוצגו בידי עורכי הדין גד נשיץ, מירב נור ומירה חטיבה-נעים ממשרד נשיץ ברנדס, והנתבעות יוצגו בידי עורכי הדין אמיר כהן-דור ונירה קורי ממשרד ש. פרידמן.