ניצחון לכץ: דירקטוריון הרכבת אישר מינוי יו"ר פעיל לחברה

הדירקטוריון ביטל את החלטתו הקודמת למנות את אורי יוגב ליו"ר החברה, ובחר בדורון וייס ליו"ר פעיל של רכבת ישראל ■ שר התחבורה בירך על בחירתו של וייס

דירקטוריון רכבת ישראל החליט היום במהלך ישיבתו, כי ישנו צורך ביו"ר פעיל לחברת רכבת ישראל. בתוך כך ביטל הדירקטוריון את החלטתו הקודמת למנות את אורי יוגב ליו"ר החברה, ובחר בדורון וייס ליו"ר פעיל של רכבת ישראל. מאחורי המהלך עומד שר התחבורה ישראל כץ שטען כי יוגב אינו מסוגל למלא את התפקיד כיון שאיננו יו"ר פעיל. שר התחבורה בירך על בחירתו של וייס.

יוגב משמש כממלא מקום יו"ר דירקטוריון הרכבת מאז יוני 2010. כץ סרב לחתום על כתב המינוי של יוגב והודיע במפתיע בשבוע שעבר על החלטתו למנות את וייס, לשעבר סגן ראש השב"כ, לטענתו משום שיוגב אינו יכול להתפנות כדי למלא אותו במשרה מלאה. יוגב המשמש גם מנכ"ל קבוצת ווייטווטר אמר בעבר כי אינו מתכוון לוותר על זמן הניהול שנדרש לצורך ניהול הקבוצה. נכון להיום מכהנים בחברות הממשלתיות רק שני יושבי ראש פעילים - במקורות ובחברת החשמל. יעקב אפרתי שכיהן בתפקיד היו"ר הקודם של הרכבת היה במשרה מלאה. לקראת הדיון היום הגישו שישה מעשרת הדירקטורים הצעה לקבוע כי יו"ר דירקטוריון הרכבת יהיה יו"ר פעיל. על ההצעה חתומים שני נציגי משרד התחבורה, שני נציגי וועד העובדים ושני נציגי ציבור שמונו על-ידי כץ.

החלטת הדירקטוריון איננה סוף פסוק בהליך מינויו של וייס ליו"ר הרכבת. ההחלטה כפופה עדיין לאישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי ולאישור שרי האוצר והתחבורה. שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ הביע הסתייגות ממינויו של וייס, מאחר שבאוצר סבורים כי חסר לו הניסיון הדרוש לביצוע התפקיד הרגיש.