סטובל: ההיסטוריה והנתונים הטכנים מעידים - גל עליות בדרך

סאם סטובל, מנהל ההשקעות הראשי בחברת S&P Capital IQ טוען כי בחודש האחרון המגמה התהפכה ונתמכה ע"י נתונים חיוביים (דוח התעסוקה) תוך שהיא יוצרת התנגדויות וקווי תמיכה גבוהים יותר - סימן שורי מובהק

הויכוח בין האנליסטים השוריים לאלו הפסימיים יותר הגיע לשיאים חדשים. סאם סטובל, אסטרטג ומנהל ההשקעות ראשי בחברת הפיננסים S&P Capital IQ משתייך לצד האופטימי וטוען כי גם הנתונים הטכנים וגם ההיסטוריה של שוק המניות מעידים על דבר אחד: גל עליות.

"ההיסטוריה והנתונים הטכנים אומרים לנו ששוק המניות מפלס את דרכו מעלה", אומר סטובל בראיון לאתר "Breakout". אומנם בשבועות האחרונים לא היינו בטוחים בכך, לאור הנתונים הכלכליים השליליים, אך כעת התמונה הכלכלית הכוללת היא טובה יותר", הוא אמר בתגובה לדוח התעסוקה שפורסם ביום שישי והפתיע לטובה.

בעקבות התחזית האופטימית, סטובל העלה את היעד ל-S&P 500 ב-12 חודשים הקרובים ל-1,500 נקודות. "התחושה שלנו הייתה שבתוך כשנה, גם רווחי החברות וגם הנתונים הכלכליים ישתפרו ויעלו את מכפילי הרווח".

הדיעה השורית של סטובל נתמכת גם ע"י ניתוח טכני בייחוד כאשר המגמה החיובית בוול סטריט שהחלה עוד בחודש יוני ויצרה התנגדויות וקווי תמיכה גבוהים יותר, עניין שרבים רואים סימן שורי מובהק המעיד על כך שהמוכרים אינם בטוחים כל כך כמו הקונים.

סטובל מציין כי ה'פד' בסופו של דבר יפעל בחודש הקרוב ויכריז על QE3, עניין שעשוי לתמוך בגל העליות. "אני לא מסכים עם אלו הטוענים כי ה'פד' לא יעשה כלום עד אוקטובר", סטובל טוען ומציין כי מתוך 9 מערכות הבחירות האחרונות בארה"ב מאז 1976, ה'פד' פעל 7 פעמים בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר, רגע לפני הבחירות.