קרדן NV תרשום רווח של 44 מיליון אירו מרכישה עצמית של אג"ח

הרכישה - לצורך צמצום מצבת חובותיה ■ המנכ"ל, שוקי אורן: "נפרע את כל ההתחייבויות בזמן"

במהלך זריז של פחות מחודש, השלימה חברת קרדן NV רכישה עצמית בשתי סדרות אג"ח שלה, בהשקעה של 50 מיליון אירו. זאת, במטרה לצמצם את מצבת החובות של החברה תוך ניצול מחירי שפל בהן נסחרות האג"ח, המשקפים את חשש המחזיקים מיכולת קרדן להתמודד עם התחייבויותיה. הרכישה המדוברת מצטרפת לתכנית רכישה נוספת בהיקף דומה (50 מיליון אירו) עליה דיווחה קרדן בסוף 2011, ושהושלמה בחודש שעבר.

מרכישת האג"ח, הנסחרות בתשואת זבל, תרשום קרדן רווח של 44.2 מיליון אירו (9.4 מיליון אירו ברבעון השני ו-32.7 מיליון אירו ברבעון השלישי). למרות הרווח הנאה, לפחות בינתיים מהלך הרכישות רחוק מלהרגיע את חששות המשקיעים, ושתי הסדרות נסחרו היום במגמה שלילית כשהתשואות עליהן מגיעות ל-24%-26%.

קרדן NV, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מציינת כי במסגרת הרכישה העצמית נרכשו אג"ח בערך מתואם של 401 מיליון שקל, תמורת כ-245 מיליון שקל. במסגרת התכנית הקודמת רכשה החברה אג"ח מסדרה א' בערך מתואם של 304 מיליון שקל, תמורת 243 מיליון שקל.

בעקבות ההודעה על תכנית הרכישה בחודש שעבר, הורידה S&P מעלות את דירוג האג"ח של קרדן NV בלא פחות מ-11 דרגות, לרמת CC, הנחשבת ל"רמת דירוג נמוכה במידה רבה מאוד".

כתוצאה משתי תכניות הרכישה הפחיתה הקבוצה את היקף התחייבויותיה בכ-700 מיליון שקל והן מסתכמות בכ-2.1 מיליארד שקל. כיום החברה מחזיקה ב-47.5% מסדרה א' וב-12.6% מסדרה ב'.

"פועלים במרץ להשגת המטרה"

קרדן NV פועלת בחו"ל בתחומי הנדל"ן (GTC), תשתיות מים (תהל) ושירותים פיננסיים. על רקע קשייה העסקיים, מניית החברה צנחה בשנה האחרונה ב-70% ומשקפת לחברה שווי של כ-370 מיליון שקל.

שוקי אורן, מנכ"ל קרדן NV, מסר היום כי "מהלך הרכישה העצמית נבע מהתמקדותנו בהפחתת המינוף של קרדן. במבחן התוצאה אכן הצלחנו בזמן קצר ביותר לצמצם את החוב נטו, וכתוצאה מכך לשפר את יחס החוב לשווי הנכסים". עוד ציין אורן, כי "שמנו לעצמנו למטרה לפרוע את כל ההתחייבויות בזמן, ונמשיך לפעול במרץ להשגת המטרה, תוך ניהול אחראי של תזרים המזומנים ומתוך רצון להמשיך ולפתח את נכסי החברה".

רכישות האג
 רכישות האג