חץ ימכור את מניות גזית אמריקה ברווח של 32 מיליון שקל

אלוני חץ מחזיקה בכ-10% ממניות גזית אמריקה, שאותן תרכוש גזית גלוב כחלק משינוי מבנה הקבוצה

ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב , של חיים כצמן ודורי סגל, עדכנה היום על קבלת אישור ביהמ"ש לרכישת מניות גזית אמריקה (GAA). זאת כחלק ממהלך שייעודו שיפור המבנה הארגוני של חברות הקבוצה, ואשר בסיומו מנייתה של גזית אמריקה תימחק מהמסחר בבורסת טורונטו.

התמורה בהצעתה של גזית גלוב נקבעה על 7.3 דולר קנדי למניית גזית אמריקה, ומורכבת בחלקה מתשלום במזומן ובחלקה מתשלום באמצעות מניות חברה בת אחרת - FCR. במסגרת זו גזית גלוב תרכוש כ-27% מהונה של גזית אמריקה. אחת הנהנות העיקריות מהמהלך היא ענקית נדל"ן מניב אחרת הנסחרת בישראל, אלוני חץ של נתן חץ ומשפחת ורטהיים.

אלוני חץ , המחזיקה בכ-10% ממניות גזית אמריקה, עדכנה כי היא צפויה לרשום ברבעון השלישי של השנה רווח הון של כ-32 מיליון שקל (לפני מס) ממכירת חלקה בגזית אמריקה.

תמורת מניות גזית אמריקה תקבל אלוני חץ 18.7 מיליון דולר קנדי, 10.3 מיליון דולר קנדי מהם יוענקו לה במניות FCR, הצפויה לקלוט את נכסיה של גזית אמריקה. נהנים נוספים מהרכישה הם דורי סגל, סגן יו"ר גזית גלוב, שיקבל קצת יותר ממיליון דולר קנדי תמורת החזקותיו בגזית אמריקה; ומנכ"ל גזית גלוב, רוני סופר, שיקבל כ-180 אלף דולר קנדי תמורת מניותיו.

גזית אמריקה פועלת עבור קבוצת גזית גלוב בתחום מבני המשרדים הרפואיים בקנדה, ומחזיקה ב-13 נכסים בשטח בנוי של כ-101 אלף מ"ר. בגזית גלוב ציינו, כי פעילות מבני המשרדים הרפואיים סינרגטית לפעילותה של FCR, וכן כי המהלך יוביל לארגון יעיל יותר של מבנה הקבוצה והחזקותיה ויחסוך בהוצאותיה.

רווח דומה אשתקד

FCR, שהציגה היום את דוחותיה לרבעון השני של השנה, מחזיקה עבור גזית גלוב בכ-160 נכסים מניבים בקנדה. בסיכום רבעוני FCR רשמה ירידה של 27.5% ברווח הנקי, שעמד על 122 מיליון דולר קנדי.

אלוני חץ מחזיקה, בנוסף לגזית אמריקה, גם ב-11.5% ממניות FCR ובכ-2.5% ממניות אקוויטי 1 - חברה נוספת מקבוצת גזית גלוב, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב. אשתקד מכרה אלוני חץ לגזית גלוב 1.9% ממניות אקוויטי 1 תמורת כ-130 מיליון שקל, ורשמה רווח הון של כ-32 מיליון שקל.