כוונתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד להטיל "מס עשירים" של 75% על מי שמשתכר מעל מיליון אירו בשנה מעוררת ויכוחים לא רק בצרפת, אלא גם בישראל. אמש (ד') בתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 התייחסו הפרשנים אלדד תמיר וד"ר איציק ספורטא לנושא, והדיון הפך במהרה לוויכוח חריף שהגיע כמעט לתגרה אלימה.

ספורטא הביע תמיכה בהטלת "מס עשירים" ואמר בין היתר כי השוק החופשי גרם ל-2 המשברים הכלכליים החמורים ב-100 השנים האחרונות; ואילו תמיר התנגד וטען כי מס כה כבד יגרום לעשירים להוציא את כספם מהמדינה.

"שמע, אמרתי לך שלא תפריע לי, למה הבן שלך פה, ואני לא רוצה לדרוך עליך", צעק ספורטא על תמיר במהלך הוויכוח. "אמרתי לך אל תפריע לי, כי אתה תמיד מדבר את אותן שטיות שלך. אתם לא מסתכלים על העולם. אני מקווה שמה שעושה הולנד זה יהיה סנונית שמבשרת את האביב. אנחנו במשבר כלכלי כבר 5 שנים בגלל השיטה הקלוקלת הזו של לתת לעשירים ולקחת מהעניים".

מנחה התוכנית, שרון גל, ניסה להרגיע את הרוחות, אך גורמים ב"לילה כלכלי" מספרים כי אחרי היציאה להפסקת פרסומות המשיכו השניים להתווכח באופן בוטה וחריף יותר - והגיעו כמעט לתגרה פיזית, עד כדי כך שאנשי ההפקה נאלצו להתערב ולהרגיע את הצדדים.

בשלב זה החליט ספורטא לפרוש מהתוכנית וללכת לביתו, ולאחר החזרה מהפרסומות נראה כסאו הריק.

צפו בקטע המלא מהתוכנית בסרטון המצורף.