רוצים לשתות לימונדה ב"קפה קפה"? שלמו 96 שקל

זוג מקריית אתא הזמין שני קנקני לימונדה - ונדרש לשלם סכום מופקע ■ הפרסום בפייסבוק זכה לאלפי לייקים ושיתופים ■ "קפה קפה": "הרשת הסיקה מסקנות"

לפני יומיים הזמינו בני זוג מקריית אתא אוכל ושתייה בסניף המקומי של רשת בתי-הקפה "קפה קפה" במתחם ביג. כשקיבלו את החשבון גילו כי שני קנקני הלימונדה אותם הזמינו עלו להם 96 שקל (!).

הדבר פורסם בעמוד הפייסבוק של "קריות באינטרנט" וזכה לאלפי "לייקים" ושיתופים: "אתמול ב-21:45 הגענו לשבת בבית-הקפה החדש 'קפה קפה' בביג קריית אתא. הזמנו לאכול ובנוסף הזמנו שני2 קנקני לימונדה. כשקיבלנו את החשבון היינו בטוחים שנפלה טעות כשראינו שרשום 'לימונדה קטן 8 יח' סה"כ 96 שקל'! קראנו למלצרית להגיד שנפלה טעות ושהזמנו רק שני קנקנים, ואז המלצרית אמרה שזו לא טעות, ושהם מחשבים קנקן כמו 4 כוסות לימונדה (12 שקל כל אחת), מכאן 2 קנקנים = 8 כוסות".

בני הזוג ציינו כי ביקשו מאחראית המשמרת, לאחר שהסבירה להם כי זהו המחיר, ש"לפחות תיתן לנו חשבונית ובה רשום שהזמנו שני קנקנים, ולא כפי שמופיע 8 כוסות, כי אנחנו רוצים להעביר את זה הלאה, ולא מובן לפי מה שכתוב בקבלה מה שבאמת הזמנו. היא אמרה שאין לה אפשרות לתת לנו דבר כזה, כי זה מה שהקופה מדפיסה, וזה יעשה להם 'בעיות עם מס הכנסה'. אחת המלצריות אמרה לנו לפתע שהבעלים ישנו וקראה לו, והוא עשה לנו 'טובה' והפחית לנו 10% הנחה מהחשבון, כלומר הנחה של 19 שקל".

מרשת קפה קפה נמסר כי "מקור המקרה הנו בתום-לב של מלצרית בבית-קפה שהנו סניף חדש ברשת. המלצרית רצתה לשרת את רצון הלקוחות אשר הזמינו קנקן לימונדה, שאינו מוצר הנמצא בתפריט (הרשת מגישה משקאות קלים בכוסות בלבד), מזגה 4 כוסות לימונדה לתוך קנקנן, וכך גם חישבה את החשבון. ברגע היוודע הנושא למנהלת המשמרת היא זיכתה את הלקוחות ב-10% הנחה על כל החשבון. הרשת הסיקה מסקנות ממקרה זה והעבירה הוראה מפורשת לכל הסניפים לא להגיש מוצרים אשר אינם נמצאים בתפריט ומחירם ברור לכל".