קרב סוכנים: מאיר ריפמן דורש מהפועל ת"א עמלה על פנטסיל

שחקן הרכש החדש-ישן של האדומים מעורר מהומה: ריפמן טוען כי הוא מחזיק בייפוי כוח להחתים את המגן הגנאי בקבוצות ישראליות

הקיץ העמוס בהחתמות שחקנים חדשים בהפועל ת"א מביא איתו גם לא מעט בעיות: הסוכן מאיר ריפמן, שהביא בצוותא עם הסוכן הגנאי אייזיק אסידו ב-2002 את ג'ון פנטסיל למכבי ת"א, דורש מהפועל ת"א את עמלת הסוכן שלו, בעקבות שובו של המגן הגנאי למועדון השבוע, וחתימתו על חוזה לעונה אחת במדים של מחזיקת הגביע.

ריפמן שלח אתמול (ב'), באמצעות בא-כוחו עו"ד ניר רשף, מכתב למנכ"ל הפועל ת"א, אמיר לובין, ובו דרישה לקבלת עמלת הסוכן בעסקה. במכתב, מציין ריפמן כי העסקה התבצעה מאחורי גבו, למרות ייפוי כוח שיש לו מהשחקן להחתים אותו בקבוצות מקפריסין או ישראל.

אגב, ייפוי הכוח המדובר נחתם על-ידי פנטסיל רק לפני מספר ימים. על-פי הידוע, פנה לריפמן לפני מספר שבועות מאמנה הישראלי של אנורתוזיס פמגוסטה הקפריסאית, רוני לוי, כדי להסדיר את הבאתו של פנטסיל, ששיחק באנגליה בשנים האחרונות והקיץ הפך לשחקן חופשי. פנטסיל דרש שכר בסך 250 אלף אירו, והנושא ירד מסדר היום, עד שצץ שוב לפני מספר ימים והמו"מ התחדש. ריפמן ביקש מפנטסיל ייפוי כוח לסגור לו קבוצה - אנורתוזיס או הפועל ת"א - והופתע לגלות כי פנטסיל סגר בהפועל באמצעות שותפו לשעבר, אייזיק אסידו. לא ברור מה סכום העמלה, אבל כעת הפועל ת"א תצטרך להתמודד עם דרישת תשלומים משני סוכנים.

מהפועל ת"א נמסר בתגובה, כי "אם מאיר ריפמן ראוי לפיצוי, הוא אמור להגיע מהשחקן ג'ון פנטסיל וסוכנו אייזיק אסידו, ולא מהפועל ת"א".

יש לציין כי קיים כבר תקדים מלפני מספר שנים, שבו תבע במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל סוכן השחקנים ניר קרין עמלה על העברתו של וינסנט אניימה מניגריה לבני יהודה, באמצעות סוכן אחר (ניר מנחם), וזכה בתביעה כי החזיק בייפוי כוח מהשוער. הבורר אז, עו"ד עמיאל ונגר, קבע כי אניימה חייב לשלם לקרין 5% מסכום העסקה.