ישראכרט סוגרת רבעון: עלייה של 24% ברווח ל-68 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון השני גדלו בכ-2% ל-442 מיליון שקל ■ אירית איזקסון: "הרבעון השני אופיין בירידה בקצב הצמיחה במשק המשליך על ירידה בקצב גידול מחזורי הקניות"

הישראלים ממשיכים להגדיל ולהרחיב את השימוש בכרטיסי האשראי שלהם, וזה משתקף בתוצאות של חברות האשראי. ישראכרט דיווחה הבוקר (ה') כי מחזור הקניות של לקוחות הקבוצה הגיע במחצית הראשונה של 2012 לכ-50.3 מיליארד שקל בהשוואה ל-46.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 9%.

מחזור הקניות ברבעון השני של 2012 הגיע ל-25.6 מיליארד שקל בהשוואה ל-23.9 מיליארד שקל אשתקד, גידול בשיעור של 7%.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2012, ללא מכירת מניות מאסטרקארד, עמד על 127 מיליון שקל לעומת 103 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 23%. הרווח הנקי במחצית הראשונה, כולל רווח ממכירת המניות בסך 16 מיליון שקל, הגיע ל- 143 מיליון שקל בהשוואה ל-103 מיליון שקל, גידול של 39%.

הרווח הנקי ברבעון השני צמח ב-24% לרמה של 68 מיליון שקל בהשוואה ל-55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה דיווחה ישראכרט כי ההכנסות במחצית הראשונה של 2012, ללא מכירת מניות Mastercard Inc, הגיעו ל-868 מיליון שקל בהשוואה ל-837 מיליון שקל אשתקד, גידול בשיעור של 4%. ההכנסות במחצית הראשונה, כולל הכנסות ממכירת המניות בסך 21 מיליון שקל, הגיעו ל-889 מיליון שקל בהשוואה ל-837 מיליון שקל, עלייה של 6%. ההכנסות ברבעון גדלו בכ-2% לרמה של 442 מיליון שקל.

עוד מדווחת ישראכרט כי מספר הכרטיסים שהנפיקה נכון ל-30 ביוני 2012 עמד על כ-3.5 מיליון כרטיסים, בהשוואה לכ- 3.3 מיליון כרטיסים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בשיעור של 7%.

סך כל האשראי שניתן על ידי החברות בקבוצה הגיע ב-30 ביוני 2012 לכ-3 מיליארד שקל בהשוואה לכ-2.7 מיליארד שקל ביום 30 ביוני 2011, גידול בשיעור של 11%.

אירית איזקסון, יו"ר קבוצת ישראכרט, אמרה היום בהתייחס לתוצאות הכספיות: "הרבעון השני של השנה אופיין בירידה בקצב הצמיחה במשק המשליך על ירידה בקצב גידול מחזורי הקניות. המשך ירידה זו עלול להשפיע על היקף ההכנסות בקבוצה במהלך 2012. בהתאם להנחיות בנק ישראל, בנוגע להון המזערי, ממשיכה הקבוצה לחזק את בסיס ההון שלה, במטרה לעמוד ביעדים שנקבעו בעניין זה. בעיקבות ירידת העמלה הצולבת עוד בנובמבר אשתקד ופתיחתו של שוק הסליקה למותג "ישראכרט" ברבעון השני השנה רווחיות מגזר הסליקה הולכת ונשחקת".