לשכת עוה"ד שכרה את בומבך לעתירה בעניין אלשיך

מחר ייפגשו ראשי המחוזות בלשכה עם נאמן וינסו לשכנעו לנקוט הליך משמעתי נגד אלשיך, או לחלופין להביא את המקרה לוועדה לבחירת שופטים ■ אם נאמן יסרב, ראשי הלשכה יפנו לבג"ץ ■ יטענו: אי-העמדת אלשיך לדין - סטירת לחי לגולדברג

ראשי לשכת עורכי הדין נערכים לסיבוב נוסף נגד השופטת ורדה אלשיך. ל"גלובס" נודע כי 5 ראשי המחוזות של לשכת עורכי הדין ביקשו מעו"ד אילן בומבך שייצג אותם בעתירה לבג"ץ שהם מתכננים להגיש, ושבה יבקשו לנקוט הליכים נגד השופטת אלשיך, בגין התנהלותה בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

בומבך, מעורכי הדין המובילים בארץ בתחום המשפט המינהלי, אישר את הפנייה אליו.

בעתירה, אם תוגש, יטענו ראשי המחוזות כי ההלכות המשפטיות לאורך השנים קובעות כי התנהגותה של אלשיך, שערכה תיקונים מהותיים בפרוטוקול דיון שנערך באולמה בספטמבר 2011, הפכו את הפרוטוקול למסמך מזויף.

זאת, בניגוד לקביעת נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, במכתב ששלח ביולי 2012 לשר המשפטים, יעקב נאמן, שבו הביע את דעתו כי לא ניתן לקבוע כי התיקונים שערכה אלשיך אינם משקפים את מה שאירע בדיון, ומכאן שאין לדבר על זיוף פרוטוקול.

ראשי הלשכה צפויים לטעון בנוסף בעתירה כי אי-נקיטת הליכים כלשהם נגד אלשיך כמוה כהבעת אי-אמון בנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, שקבע קביעות חמורות בנוגע להתנהלותה של אלשיך. ראשי הלשכה יטענו כי "אי-העמדת אלשיך לדין מהווה סטירת לחי לנציב ופוגעת באמון הציבור".

מחר (ו') ייפגשו ראשי המחוזות עם השר נאמן בלשכתו, והם ינסו לשכנע אותו לנקוט הליכים משמעתיים נגד אלשיך, או לחלופין, להביא את המקרה בפני הוועדה לבחירת שופטים. אם נאמן ידחה את הפנייה, יפנו ראשי הלשכה לבג"ץ.

פורום ראשי מחוזות הלשכה מסר בתגובה: "ראינו לנכון להזדקק לייעוץ משפטי, ועו"ד בומבך נאות לסייע במתן ייעוץ משפטי בהתאם".