דיווח: חקירה נגד דויטשה בנק כי העביר כספים לאיראן

רשויות הרגולציה מנהלות חקירה כנגד הבנק הגרמני ■ מאז 2009 לפחות 5 מוסדות פיננסים הואשמו בסחר עם מדינות עליהן הוטלו סנקציות כלכליות

רשויות החוק והרגולציה בארה"ב חוקרות את בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק ובנקים גדולים נוספים בחשד שהזרימו מיליארדי דולרים לאיראן, סודן ומדינות אחרות הנמצאות תחת סנקציות כלכליות מחמירות, כך לפי בכירים ברשויות החוק אותם מצטטים ב"ניו-יורק טיימס".

ההתנגשות בין רשויות הרגולציה לבין דויטשה בנק הפועל גם בארה"ב היא אינה הראשונה. רק לפני קצת יותר משבוע הרשויות חשפו כי הבנק הבריטי סטנדרט צ'רטרד "העלים" אלפי פעולות בנקאיות שביצעו מוסדות איראנים, בהיקף של כ-250 מיליון דולר. זאת, במטרה לגרוף עמלות של מיליוני דולרים. במסגרת אותה פרשה חוייב הבנק לשלם קנס של כ-340 מיליון דולר ולהציב מפקח מיוחד ובלתי תלוי שינסה לאמוד את הפגיעה במערכת הפיננסית בניו-יורק.

לפי הדיווח, החקירה שמתנהלת כנגד דויטשה בנק עדיין נמצאת בשלבים המוקדמים ועד כה לא נמצאו ראיות ממשיות לגבי העובדה שהבנק העביר כספים לאיראן באמצעות הסניפים שלו בארה"ב, לאחר 2008, אז החלו הסנקציות הכלכליות להיכנס לתוקפן ונאסר על הבנקים בארה"ב להעביר בכל דרך כספים לגופים של אותן מדינות עליהן הוטלו הסנקציות.

החקירה שמתנהלת כנגד דויטשה בנק, היא האחרונה בסדרת החקירות שמנהלים רשויות הרגולציה בארה"ב כנגד בנקי ההשקעות הגלובלים הפועלים במדינה. החקירות החלו ב-2009 ועד כה לפחות 5 בנקים, ביניהם גם קרדיט סוויס וברקליס, הואשמו כי העבירו כספים לגופים ומוסדות באיראן, סוריה, קובה וצפון קוראיה, ובכך הפרו את הן החוקים להלבנת הון והן את הנקציות הכלכליות שוהטלו על אותן מדינות.