מפגינים השמידו אמש שטרות כסף בת"א; היעד: מיליון שקל

יוסף בן טוב, מארגן האירוע, הסביר ל"גלובס" את הרעיון שמאחורי השמדת שטרות הכסף: "העריצות הפיננסית היא אלימות לכל דבר - בחסות החוק... אנו מתגייסים לנטרל את הנשק העיקרי של אדוני השליטה בנו - הכסף"

מפגינים נאספו אתמול (שבת) בערב בחוף פרישמן בת"א בהפגנה לא שגרתית, במסגרתה הם השמידו שטרות כסף. כמו הפגנות אחרות בשם "המחאה החברתית", גם האירוע הזה תוכנן בפייסבוק.

יוסף בן טוב, מארגן האירוע, הסביר ל"גלובס" את הרעיון שמאחורי השמדת שטרות הכסף: "העריצות הפיננסית היא אלימות לכל דבר - בחסות החוק. הפושעים בה הם למעשה העבריינים הגדולים ביותר של המאה האחרונה. אלימות שכלית, ערמומית, מקוממת ומייאשת. לכן אנו מתגייסים לנטרל את הנשק העיקרי של אדוני השליטה בנו - הכסף".

משתתפי האירוע גזרו שטרות של 20 שקל והדביקו אותם לכדור. בן טוב טוען כי הכדור יעבור מעיר לעיר, יגדל ובסופו של דבר יגיע לפתחי משרד האוצר - "כדי שהכדור יהיה בידיים שלהם, כסמל להשתחררות מהעריצות הפיננסית".

לדברי בן טוב, היעד הוא השמדה של מיליון שקל: "נשאלתי פעמים רבות למה כדור ולא תרומה לנזקקים. התשובה ברורה: השוק הכלכלי הזה, בו מתגלגלים מיליארדים של דולרים, הוא לא שוק חופשי. הוא אמצעי שליטה. הרי אין ולא יהיה שטר כסף אשר באמצעותו אנחנו לא משרתים את האדונים. לא משנה מה נעשה בו, או מה יעשו בו אלה שנתרום להם, הערך שלו תמיד יגיע לבעלי ההון. כל נתיבי הכסף מגיעים אל בעלי ההון, דרך כל פעולה פיננסית שנעשה בו, ולכן הדרך היצירתית היא לנטרל אותו".