צחי פישביין קונה את השליטה באופיס דיפו; ישקיע כ-30 מיליון שקל

מסתמן: המשביר תציג בדוחותיה הכספיים לרבעון השני הפסד של כ-20 מיליון שקל ■ לפני 10 ימים דווח ב"גלובס" כי פישביין שוקל להשקיע בחברה

המשביר לצרכן מוכרת את החזקותיה באופיס דיפו, או יותר נכון מעבירה ללא תמורה, לקבוצת משקיעים בראשות צחי פישביין. פישביין התחייב מצידו להשקיע כ-30 מיליון שקל באופיס דיפו. הבוקר (א') דיווחה החברה לבורסה על חתימת מזקר עקרונות בין הצדדים.

לצורך התגבשות העסקה יפעלו המשביר ופישביין, בין היתר, להגדלת מסגרות האשראי של אופיס דיפו בבנקים המעמידים לה מימון, סגירת חנויות מפסידות ו/או שינוי תנאי הסכמי השכירות בחנויות אלה, שינוי הסכם הרישיון מול אופיס דיפו העולמית וקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים (אם וככל שיידרשו).

מזכר העקרונות כפוף להתגבשותה של קבוצת משקיעים והתקיימותם של התנאים האמורים תוך 60 ימים ממועד חתימת מזכר העקרונות, כמו גם אישור אחד הבנקים המממנים לשחרור השעבוד על מניות אופיס דיפו והעברתן לקבוצת המשקיעים. עם גיבושה של קבוצת משקיעים, יפעלו הצדדים לחתימה על הסכם מפורט.

עוד מדווחת המשביר כי החברה בוחנת את אפשרות הצגת פעילות אופיס דיפו בדוחות המאוחדים של החברה ליום 30 ביוני 2012 כפעילות מופסקת המיועדת למכירה. בהתקיים זאת, ועם התקדמות העיבוד והניתוח של הנתונים המשמשים לעריכת הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה, אשר יתפרסמו בסוף חודש אוגוסט 2012 , מסתמן כי המשביר צפויה להציג בדוחותיה הכספיים לרבעון השני הפסד בהיקף של כ-20 מיליון שקל. החברה בוחנת את השפעות ההפסד הצפוי על דוחותיה הכספיים ומכלול התחייבויותיה.

לפני 10 ימים דווח ב"גלובס" כי פישביין שוקל להשקיע בחברה. פישביין הקים את פעילות אופיס דיפו בשוק המקומי ועמד בראשה עד למכירתה לאופיס דיפו העולמית ב-2008, לפי שווי של כ-80 מיליון דולר. אופיס דיפו היא אחת מהרשתות הבולטות בישראל לשיווק ומכירת ציוד משרדי, ריהוט משרדי ומוצרי טכנולוגיה, ומחזיקה ב-46 סניפים בפריסה ארצית בנוסף ל-4 סניפים של רשת דיונון אופיס דיפו.

מחזור המכירות שלה ב-2011 עמד על כ-600 מיליון שקל ואת הרבעון הראשון של השנה הנוכחית סיימה עם מכירות של קרוב ל-140 מיליון שקל. בסיכום 2011 הפסדי אופיס דיפו הגיעו לכ-37 מיליון שקל, וברבעון הראשון של השנה רשמה הפסד של יותר מ-5 מיליון שקל - דומה להפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.