הדרבי של מנצ'סטר: מחלוקת בין יונייטד וסיטי על רגולציות כלכליות

ליברפול וקבוצות נוספות בפרמיירליג רוצות להטמיע הגבלות על יכולת הבזבוזים של המועדונים באנגליה; האלופה מתנגדת, היריבה העירונית דווקא תומכת

היריבות העירונית והספורטיבית בין קבוצות הפרמיירליג מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד, חוצה את גבולות המגרש: "הטלגרף" מפרסם היום (ה') כי שני המועדונים חלוקים בדעותיהם בנוגע להטמעת רגולציות פיננסיות חדשות בליגה הכדורגל הבכירה של אנגליה.

בהשראת חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, מספר קבוצות בפרמיירליג מקדמות יוזמה להטלת הגבלות על יכולת הבזבוזים של הקבוצות בליגה האנגלית. זאת לאור ההפסדיות הגדולה של הליגה, שעל-פי "הגרדיאן", 20 הקבוצות שלה רשמו הפסדים כוללים של 361 מיליון ליש"ט בעונת 2010/11.

מי שמובילה את ההצעה היא ליברפול, עם הבעלים האמריקני שלה, ג'ון וו. הנרי, שהוא חלק מבעלי השליטה גם על קבוצת הבייסבול האמריקנית בוסטון רד-סוקס. הקואליציה להטמעת הרגולציות כוללת בעלים אמריקנים נוספים של הקבוצות "הגדולות" בפרמיירליג: הגלייזרים של מנצ'סטר יונייטד תומכים ביוזמה, כמו גם סטן קרונקי מארסנל.

באופן שאולי לא מפתיע, בהתחשב בהיקף הבזבוזים שלו בשנים האחרונות - מתנגד השייח' מנצור, הבעלים של מנצ'סטר סיטי מאבו-דאבי, לרפורמות. השייח', שהביא לקבוצה שלו בשנים האחרונות שחקנים חדשים בשווי כולל של יותר מ-400 מיליון ליש"ט, מעוניין להמשיך לנהל את העסק שלו "כמו שהוא מבין", כך על-פי הדיווח ב"טלגרף".

אחת האפשרויות שהועלו על-ידי ליברפול, היא ליישם באופן מלא את חוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א. במסגרת הרגולציות של ארגון הכדורגל האירופי, שכבר נכנסו לתוקף, קבוצות יצטרכו לרשום הפסדים שלא יעלו על 45 מיליון אירו בעונות 2011/12 ו-2012/13, אחרת הן עשויות לספוג סנקציות בעונת 2014/15.

מי שיחליט בפרמיירליג האם להעביר חוקים כאלו או אחרים, הם נציגי 20 הקבוצות, שצפויים לעלות את הנושא על סדר היום בקרוב.