מקורבי בן דב: ביטול עסקת פרטנר נעשה שלא כדין

כשבוע לאחר הודעת האצ'יסון, אומרים גורמים המקורבים לבן-דב כי הביטול נעשה שלא כדין ■ הסיכוי שבן-דב יצא למאבק משפטי נגד החברה אינו סביר, ולא מן הנמנע שביטול העיסקה יוביל בסופו של דבר לעסקה אחרת

כשבוע לאחר שהחברה הסינית האצ'יסון הודיעה כי לא תרכוש את השליטה בפרטנר , אילן בן-דב, הבעלים הנוכחי, מתכוון להודיע לחברה כי ביטול העיסקה בוצע שלא כדין. בסביבתו של בן-דב, אומרים היום (א') ל"גלובס", כי הסיבות שמנתה האצ'יסון לביטול העיסקה "אינן מחזיקות מים" וכי הדבר הסב לחברה נזקים כבדים.

לפי ההערכות, הסיכוי שבן-דב יצא למאבק משפטי נגד החברה אינו סביר, ולא מן הנמנע שביטול העיסקה יוביל בסופו של דבר לעיסקה אחרת שתאפשר לאיש העסקים להחזיר את חובותיו להאצ'יסון הנאמדים ב-300 מיליון דולר, וכן את החובות הכבדים למחזיקי האג"ח של סקיילקס וסאני.

האצ'יסון, נציין, מנתה שלוש סיבות לביטול העיסקה: ירידה בתוצאות העסקיות של פרטנר, מצג שווא בדיווחים של סקיילקס וחשש סביר שמחזיקי האג"ח בסאני ובסקיילקס לא יסכימו למתווה העיסקה שהציעה.

לדברי גורמים שמקורבים לעיסקה, הטענות הללו בדבר מצג שווא משוללות כל יסוד; הטענה על ירידה בתוצאות הייתה ידועה וברורה מלכתחילה; ולגבי החשש שמחזיקי האג"ח יתנגדו לעיסקה - הרי שמלכתחילה, אומרים הגורמים, החשש היה קיים והאצי'סון הייתה מודעת לסיכון לכל אורך הדרך. לאחרונה, נציין, צירף בן-דב את עורכי הדין רם כספי ויאיר כספי שיסייעו לו בהתפתחויות בגזרת האצ'יסון ומחזיקי האג"ח בסקיילקס וסאני.

כעת, בעקבות ביטול העיסקה, עולה תרחיש חדש לפיו חלק מהמשקיעים והקרנות יחזרו לשולחן המו"מ עם בן-דב.