זירת המט"ח: הדולר נחלש ושערו היציג נקבע על 4.01 שקלים

האירו נחלש ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 5.035 שקלים ■ בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.25 דולר לאירו ■ בנק ישראל הותיר הריבית אתמול ללא שינוי ■ באירופה: חוששים מחילוץ מלא של ספרד

המסחר בזירת המט"ח נחתם היום (ג') בהתחזקות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.3% ושערו היציג נקבע על 4.013 שקלים. גם האירו נחלש מול השקל ושערו היציג נקבל על 5.035 שקלים. נסחר הדולר סביב 1.25 דולר לאירו.

הסוחרים במט"ח הגיבו היום להודעת הריבית של בנק ישראל אתמול, שהותירה ללא שינוי - ברמה של 2.25%, בהתאם להערכות. בבנק ציינו כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 1.4% ובניכוי עונתיות האינפלציה מתחילת השנה נמצאת מתחת לגבול התחתון של היעד. מאידך, הציפיות לאינפלציה שרשמו ירידה בחודשים האחרונים, עלו החודש באופן משמעותי כתוצאה מהעליה במחירי הסחורות, האנרגיה ומשינויים במיסים העקיפים.

אנליסטים בשוק הגיבו אתמול להודעת הריבית, תוך שרובם סבורים כי הבנק יוריד אותה פעם נוספת אחת (לפחות) עד סוף השנה, וזו עשויה לרדת אף עד רמה של 1.5% בשנת 2013 - לאור הסיכונים בסביבה הכלכלית העולמית והאינפלציה הנמוכה, יחסית.

בזירה העולמית, חוזרת ספרד לכותרות - לאחר שאתמול מסר שר האוצר הספרדי, לואיס דה-גואינדוס, כי ממשלתו עשויה לבקש כ-60 מיליארד אירו, או כ-75 מיליארד דולר, עבור חילוץ המערכת הבנקאית שלה - לאחר שכבר אושרה לה חבילת חילוץ בהיקף של עד 100 מיליארד אירו על ידי שרי האוצר של גוש האירו.

ובאירופה בכלל, מנסים המשקיעים להעריך כיצד יפעל הבנק המרכזי האירופי לריסון המשבר. זאת לאחר שאמש חשף ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ה-ECB יציב לאג"ח הממשלתיות קצרות-הטווח באירופה "תקרת תשואה" גמישה (ולא קבועה), מבלי להתחייב לתקרת תשואה קבועה אשר תהווה סיכון מהותי לעלויות החוב של הממשלות.

בארה"ב, ממתינים המשקיעים ליום חמישי - אז ייפתח אחד הכנסים הכלכליים החשובים השנה - כנס הבנקאות בג'קסון הול. לפי הערכות, אם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז על סבב נוסף של רכישות אג"ח (QE3), או צעדים מרחיבים אחרים, יהיה זה במהלך נאום שיישא במהלך הכנס. (לסיפור המלא)