עיני: "אנו בניצני המיתון. החלטות הממשלה יגדילו האבטלה"

‎‎בראיון לעורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, מצהיר יו"ר ההסתדרות עופר עיני כי "הכתובת על הקיר, אבל אין דיאלוג אמיתי עם הממשלה" ‏‎‎‏■ "הגזירות האחרונות נשלפו מהרגע להרגע. זו התנהלות לא נכונה"‏

‎‎‏"אנחנו רק בניצנים של המיתון. חלק מההחלטות של הממשלה, ואנחנו עדיין לא מרגישים אותן, עוד ייגרמו להגדלת האבטלה". כך אומר היום (ג') ל"גלובס", יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בראיון לתוכנית "בארבע עיניים" עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בגלובס TV.

- ‎‎מה לגבי שר האוצר וראש הממשלה שאומרים שהמספרים שהצביעו על גידול במספר המפוטרים הם הרבה יותר נמוכים, ושבסך הכול המצב לא כזה נורא. אתה מאמין להם?

‎‎‏"שר האוצר תמיד אופטימי וזו תכונה שאני לא מזלזל בה. אבל כאמור, ‏אנחנו רק בניצנים של המיתון. הממשלה לא אסרה את האיזון בין שוק חופשי וכלכלה חופשית, לבין זה שהיא מחויבת לייצר מקומות עבודה לאזרחיה. אני חושב שיש לא מעט דרכים להוריד מחירים מצד אחד, אבל מצד שני לא לגרום לפיטורי עובדים. כמו למשל, פיקוח על המחירים".

- ‎מה צריך לעשות כדי למנוע הידרדרות בשיעורי האבטלה‎?‎‏

‎‎‏"אפשר לייצר תוכנית שאומרת 'הנה אנחנו מוזילים את המחירים', אבל במקביל לייצר גם תוכנית שבוחנת איך ההוזלה הזו לא פוגעת בשיעור האבטלה, אלא להיפך, מתקנת אותה אפילו כלפי מעלה. אין תוכנית כזו. אין דיאלוג כזה. הממשלה באה ושולפת. הייתה מחאה - שלפו. עכשיו יש גירעון בתקציב - שולפים. זה לא עובד ככה‎"‎‏.

צפו בראיון המלא בווידיאו המצורף