שוק המט"ח: הדולר היציג טיפס לרמה של 4.04 שקלים

הדולר התחזק מול השקל בכ-0.35%, האירו עלה ב-0.3% ■ היום ייפתח בארה"ב כנס הבנקאות בג'קסון הול ■ ציפיות מתגברות בעולם להקלה כמותית בארה"ב ובאירופה ■ בזירה העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.25 דולר לאירו

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ה') בהיחלשות קלה של השקל מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. השער היציג של המטבע האמריקני התחזק בכ-0.3% לשער של 4.04 שקלים, והאירו התחזק בכ-0.3% מול המטבע המקומי ל-5.069 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר בשער של 1.25 דולר, היחלשות של כ-0.2% מול האירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו, סבור כי "פעילות סוף החודש הקלנדרי בצל העלייה הצפויה במדד המחירים לצרכן תורמת לתנועה ערה בקרב יבואנים והסקטור המסחרי, מהלך אשר תומך בביקוש לדולר ובולם את ייסוף השקל. כלכלנים יפנו היום תשומת לב לנתונים הצפויים להתפרסם באירופה ובראשם נתוני התעסוקה בגרמניה, כאשר הציפייה היא לשיעור אבטלה של 6.8% בגרמניה ועלייה מתונה במספר דורשי העבודה".

בארה"ב ננעלו אמש המדדים בעליות שערים, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים דוגמת ספר הבז' (שהצביע על המשך התרחבות הכלכלה האמריקנית בחודשים יולי-אוגוסט) והאומדן השני לצמיחת הכלכלה האמריקנית ברבעון השני (צמחה בכ-1.7%, מעט מעל הציפיות בשוק).

היום יחל בג'קסון הול כנס הבנקאות השנתי, כאשר לפי הערכות, אם יו"ר ה'פד' ברננקי יכריז על סבב נוסף של רכישות אג"ח (QE3), או צעדים מרחיבים אחרים - יהיה זה במהלך נאום שיישא במהלך הכנס. (לסיפור המלא)

האם "סופר מריו" יהפוך בקרוב את המומנטום באירופה?

ובאירופה, מתגברים הקולות הקוראים גם כן למהלך מוניטארי של הבנק המרכזי האירופי הכולל רכישות אג"ח, או לחלופין לצעדים אחרים להורדת תשואות איגרות החוב הממשלתיות של איטליה וספרד. באותו הקשר, כתב אתמול יו"ר הבנק האירופי מריו דרגי, בטור אישי במגזין הגרמני "דה צייט", כי על ה-ECB לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן" בזמנים אלה, בכדי להבטיח את ריסון משבר החוב באירופה.

[לטבלת שערי חליפין][לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]