ניצחון לוועד בזק: ההסתדרות קיפלה את ההנהלה

מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, פעל לשינוי סעיפים בתביעה שהוגשה נגד מוטי כהן, במסגרת הליך משמעתי המתנהל נגדו בבית הדין הפנימי של בזק ■ בעקבות זאת, התקפלה ההנהלה והסכימה להשמיט את הסעיפים הבעייתיים

מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, פעל לשינוי סעיפים בתביעה שהוגשה נגד מוטי כהן, חבר בוועד העובדים של בזק, במסגרת הליך משמעתי המתנהל נגדו בבית הדין הפנימי של בזק. בעקבות זאת, התקפלה הנהלת החברה והסכימה להשמיט הסעיפים הבעייתיים.

לפי מקורות בחברה, מדובר על מעורבותו לכאורה של כהן בסכסוך שבין מנהל ועובדת שבמסגרת התביעות ביניהם הוזכרו ציטוטים הנוגעים לו, וסעיף נוסף קשור לרצונה של הנהלת החברה להביא כעדים גמלאים של בזק שיעידו נגד כהן ולגבי אופן התנהלותו הפוגענית לכאורה לטענתם.

בעקבות התערבותו של שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים בבזק, שגייס את ניסנקורן למאבק, כאמור, החליטה ההנהלה לסגת מחלק מהסעיפים. כפיר הבהיר כי המשמעות של המעשה שעשתה ההנהלה הוא מסע רדיפה אישי כלפי כהן והוא לא ייתן לזה יד.

כפיר הבהיר שאם לא תתוקן התביעה, זה ייפול בגדר של סכסוך עבודה ולכן ביקש את התערבותו של ניסנקורן. כפיר אמר שהוא לא מוכן שתלונות מלפני 10 שנים יעלו עכשיו במסגרת תביעה בנושא ספציפי נגד כהן.

המאבק שמתנהל נגד מוטי כהן מעורר אמוציות רבות בבזק, שכן זו אחת הפעמים הבודדות שהנהלת החברה מנסה להדיח חבר ועד הנמנה עם החמישייה הבכירה של נציגות העובדים בראשות שלמה כפיר.

האירוע החריג החל לאחר שלטענת ההנהלה מוטי כהן השמיץ ועלב בסמנכ"ל החטיבה העסקית בחברה קובי פז. העימות בין ועד העובדים של בזק להנהלת החברה החל עקב רצונה של הנהלת בזק להדיח את כהן ולעמוד מאחורי פז, לאחר שמבדיקות שערכה התברר שמוטי כהן השמיץ והעליל עלילות שווא כנגד פז, והדבר הוביל לכך שהחברה החלה בהליך משמעתי נגדו בבית הדין למשמעת בבזק.

במקביל, החליט פז להגיש תביעת דיבה אישית נגד כהן בבית הדין לעבודה. חברת בזק בקשה שלא להגיב, ויו"ר הוועד שלמה כפיר אמר שהוא לא ייתן יד להדחת מוטי כהן.