פצצה או הפצצה? חכ"ים ארגנו עצומה הקוראת לתקוף באיראן

שיא חדש לדיון הפומבי על שאלת התקיפה באיראן ■ עשרה מחברי סיעת הליכוד, בראשם חברת הכנסת ציפי חוטובלי, ניסחו עצומת תמיכה בראש הממשלה נתניהו, שקוראת לו לצאת לתקיפה באירן

שאלת התקיפה באיראן לא יורדת מהכותרות ומסדר היום הציבורי, וזוכה היום לעידוד יוצא דופן מחברי סיעת הליכוד. החל משעות הבוקר, נעשים מאמצים להחתים עצומת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע סוגיית הגרעין, עליה חתמו כבר עשרה מחברי-הכנסת במפלגה.

"אנו מביעים אמון מלא בדרך שבה תתקבל ההכרעה שלך בסוגייה האיראנית", כתבה מנסחת העצומה, חברת-הכנסת ציפי חוטובלי, "בימים אלה, כאשר גורמים פוליטיים ובעלי שאיפות פוליטיות מנהלים מסע דלגיטימציה נגד שיקול דעתך, ראינו לנכון להראות את תמיכתנו הבלתי מסוייגת".

על הנוסח הזה חתמו עד כה עשרה מחברי הסיעה, יריב לוין, זאב אלקין, אופיר אקוניס, איוב קרא, לאה נס, גילה גמליאל, כרמל שאמה הכהן ומירי רגב. מספר שרים וחברי כנסת נוספים הביעו את עניינם גם כן, אבל חששו לחתום בשל תפקידם. יש גם מי שחששו להביע תמיכה פומבית, כדי לא "לספק לאויב מידע באשר ליחסי הכוחות בקבינט".

ובינתיים - חזית נתניהו אובמה מתחממת

ניסיונות ההרגעה של היחסים בין ירושלים לוושינגטון נמשכים, אבל נראה שלא משיגים את מטרתם. סוף השבוע האחרון, בו התבטא ראש המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי, נגד התערבות בתקיפה האיראנית, וכן פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, החושף כי איראן מאיצה את התקדמות תוכניתה הגרעינית, רק מגדילים את הסיכוי לתקיפה - כך אומרים גורמים בירושלים.

המסקנה של נתניהו בעקבות הדברים, כך מסבירים שם, היא שישראל צריכה לסמוך רק על עצמה. הזמן אוזל, כך על פי דו"ח סאב"א, וארה"ב לא תפעל בעצמה, אם לשפוט על פי דבריו של דמפסי, ועל כן על ישראל "לדאוג לעצמה", טוענים הגורמים.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר טען נתניהו כי "הקהילה הבינלאומית אינה מציבה קו אדום ברור לאיראן". "איראן אינה רואה נחישות בינלאומית לעצור את תכונית הגרעין שלה. עד שזה לא יקרה, איראן לא תעצור את תוכנית הגרעין. אסור שיהיה לאיראן נשק גרעיני", הבהיר נתניהו.