ערוץ 1 ישדר את משחקי הבית של נבחרת ישראל בכדורגל

ההתאחדות לכדורגל סיכמה עם רשות השידור על מכירת 5 משחקי הבית בקמפיין ■ על-פי הערכות, היא תקבל כ-2.5 מיליון שקל עבור זכויות השידור

ערוץ 1 חוזר לשדר את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל אחרי הפסקה של כמעט 5 שנים. אמש (ב') נחתם ההסכם בין רשות השידור וההתאחדות לכדורגל, במסגרתו רכש ערוץ 1 את הזכויות למשחקי הבית של הנבחרת במסגרת קמפיין מוקדמות מונדיאל 2014. על-פי הערכות, תשלם רשות השידור כ-2.5 מיליון שקל עבור זכויות השידור של 5 משחקי הנבחרת.

המשחק הראשון אותו ישדר ערוץ 1 יהיה בשבוע הבא (11.9), כשנבחרת ישראל תארח באצטדיון רמת גן את רוסיה. הערוץ מחזיק גם בזכויות ליתר משחקי הבית של הנבחרת (מול לוקסמבורג, פורטוגל, אזרבייג'אן וצפון אירלנד).

בכך למעשה מפוצלים משחקי הנבחרת בקמפיין בין שני זכיינים, אחרי שערוץ הספורט רכש את הזכויות ל-5 משחקי החוץ של הנבחרת מידי חברת השיווק ספורטפייב, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס". ביחד עם מכירת זכויות הסלולר והאינטרנט לערוץ הספורט, השיגה ההתאחדות לכדורגל מהזכיינים הישראליים כ-3 מיליון שקל עבור הזכויות - סכום הנמוך בכ-50% בהשוואה לקמפיין המונדיאל האחרון, ב-2010, אז שילמה זכיינית ערוץ 2 רשת כ-5 מיליון שקל רק על זכויות השידור בטלוויזיה.

אגב, בעיה חדשה עומדת בפני ערוץ 1 כבר בעת שידור הבכורה מול רוסיה. הערוץ אמור לשדר באותו ערב גם את נבחרת הכדורסל במוקדמות היורובאסקט מול נבחרת סרביה. מאחר שזמני המשחקים אמורים לחפוף, הערוץ צפוי להעביר לפחות חלק משידור הכדורסל לערוץ 33.

באיגוד הכדורסל קיים זעם גדול כנגד ערוץ 1, אחרי שגם השבוע שודר החלק הראשון של משחק החוץ מול אסטוניה בערוץ 33. באיגוד הכדורסל זועמים גם על ההפקה של ערוץ 1, שבחר שלא לשלוח צוות של שדר ופרשן למשחקי החוץ של הנבחרת, והסתפק בשידור מהאולפן. גורם באיגוד הכדורסל אמר ל"גלובס" כי "לאור מה שערוץ 1 עושה בקמפיין הזה, תישקל האפשרות אם להמשיך את ההתקשרות עמו בעתיד".