המלצה: קנו פלוריסטם - תזנק 117% בטווח קצר

אנליסט הביומד הבכיר ריי דירקס יוצא אמש בהמלצה נוספת על פלוריסטם: "אין שוק אחד שפלוריסטם תוכל לחדור אליו בסופו של דבר ששווה פחות מכמה מיליארדי דולרים"

אנליסט הביומד ריי דירקס ניפק אמש (ב') המלצה חמה למניית פלוריסטם, ונשאר עם מחיר יעד לטווח קצר של 10 דולר, פרמיה של 117% על מחיר הנעילה בוול סטריט. דירקס מציין כי "אין שוק אחד שפלוריסטם תוכל לחדור אליו בסופו של דבר ששווה פחות מכמה מיליארדי דולרים. אני מצפה בקוצר רוח לחדשות הטובות שיגיעו מהחברה הזאת".

דירקס מציין כי תמיד שיבח את הפוטנציאל של תאי ה-PLX הייחודיים של פלוריסטם לגבור על התרופות "הלא מתפקדות" הנמכרות על ידי חברות התרופות הגדולות, רבות מהן הן תרופות רבות מכר המצופפות את המרחבים הרפואיים שפלוריסטם פועלת בהם, תוך שהן מספקות לחולים תוצאות מאכזבות במקרה טוב, ומזיקות או קטלניות במקרה הרע.

"הפלטפורמה הטכנולוגית של פלוריסטם שווה הרבה יותר ממה שמציאות חברות תרופות הגדולות ממנה פי כמה. השווקים שהיא מתכננת להיכנס אליהם דוגלים במחירים גבוהים. מומחים סבורים כי תרופות ממוקדות וטיפולים מותאמים אישית יכולים להיות האלטרנטיבה לתרופות המגלגלות מיליארדי דולרים, ושהירידה של התרופות ההמוניות תביא לעלייה של 'רבות מכר יתומות'".

דירקס מזכיר את החדשות מהשבוע שעבר, במסגרתן הכריזה החברה על חולה מח עצם שלישי שחייו ניצלו בזכות השימוש בתאי PLX. "אף חברה אחרת לא הצליחה לעשות זאת. שוק מח העצם שווה 1.3 מיליארד דולר וכל מה שחברות התרופות הגדולות הצליחו לספק ב-40 השנים האחרונות הן דרכים לנטרל את הנזק של הכימותרפיה, תרופות המצטרפות לכימותרפיה או קוקטיילים של שתי תרופות קיימות שמזרימות עוד רעל לתוך הגוף".

בשולי הדברים, מזהיר דירקס: "למרות שאני משוכנע שתאי ה-PLX יוכיחו את עצמם כטובים בהרבה מרבות המכר, אני תמיד דואג להזהיר את הקוראים מפני הסכנות שבהשקעה במניות, ומניות ביוטכנולוגיה ידועות לשמצה כבעלות נטייה לתנודות ולחדשות רגולטוריות, או חוסר ברגולציה, ומה שקורה או לא קורה בניסויים הקליניים. לפלוריסטם יש הרבה כסף עם 42 מיליון דולר במזומן, ונתונים קליניים מוקדמים טובים, אך אין ערובות להצלחה של המחקרים בעתיד, במיוחד לאור העובדה שטיפולי תאים הם תחום חדש. התמורה הפוטנציאלית, עם זאת, היא אדירה".