עובדי "מעריב" יפגינו מול ביתו של עופר נמרודי בסביון

במקביל תיערך הפגנה בתוך מערכת העיתון במחאה על החובות לעובדים ■ ח"כ איתן כבל: להקים ועדה על-מפלגתית שתדון במצב הקשה של כלי התקשורת

עובדי "מעריב" יקיימו מחר (ה') ב-11:00 אסיפת עובדים בהשתתפות יו"ר ההסתדרות עופר עיני, ובה יימסר לעובדים מה נעשה עד כה על-ידי ההסתדרות ומהן האפשרויות העומדות לפתחם של העובדים בתקופה הקרובה.

חששות העובדים הם שצפוי גל פיטורים המוני שיביא לפיטורים של רוב העובדים - כ-1,700 איש; אי-תשלום מלוא הפיצויים וכן החובות הפנסיוניות של העיתון לעובדיו; וכן אי-קבלת משכורת אוגוסט עד ערב ראש השנה.

עובדים רבים ב"מעריב" הביעו אתמול (ג') את ייאושם בהפגנה בדרך "מעריב", בה השתתפו כ-400-500 איש.

עובדי "מעריב" מתכננים להפגין כבר בימים הקרובים מול בתיהם של מקבלי ההחלטות ובעלי העיתון בהווה ובעתיד. כבר היום ב-17:00 יפגינו חלק מהעובדים בסביון מול ביתו של הבעלים של העיתון לשעבר, עופר נמרודי, שעדיין מחזיק בבית "מעריב" עצמו ובחלק ממניות העיתון. במקביל תיערך הפגנה בתוך מערכת העיתון במחאה על החובות לעובדים.

בארגון העיתונאים מדגישים כי "עסקה שלא תכלול שמירה מלאה על זכויות העובדים פשוט לא תתקיים".

במקביל, עובדי "מעריב" צפויים לשלוח בימים הקרובים מכתב שר התקשורת והרווחה, משה כחלון, ובו יבקשו ממנו להשמיע את קולו בנושא, עוד בטרם עוברים 1,500-2,000 עובדי "מעריב" ממשרד התקשורת שבפיקוחו למשרד הרווחה, הנמצא גם תחת פיקוחו.

ח"כ איתן כבל מתערב

בתוך כך, ח"כ איתן כבל פנה היום (ד') ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בבקשה כי יקים בדחיפות ועדת משנה על-מפלגתית שתדון במצב הקשה של כלי התקשורת ותגבש מסקנות אופרטיביות בנושא.

"מצב התקשורת מסכן בצורה ברורה ומוחשית את הדמוקרטיה הישראלית", אמר כבל לשאמה-הכהן, שהוסיף גם כי "מצב בו 'מעריב' עומד על סף קריסה, המשך קיומו ערוץ 10 תלוי בחסדי הממשלה, וכלי תקשורת אחרים מתמודדים עם קשיים כלכליים אדירים - זהו מצב שבו אין לנו כנבחרי ציבור את הפריבילגיה לעמוד מנגד ולא להתערב... המצב מהווה מקור לדאגה עמוקה בנוגע לעתידם המקצועי של אלפי עובדים, שעלולים להיפלט אל שוק עבודה מצומצם ומיובש".

נזכיר כי אתמול הודיעה יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', כי תגיש הצעה חוק להצלת העיתונות עם כינוס מושב הכנסת הקרוב.