המתלוננת שטוענת כי מוטי מלכה אנס אותה שוקלת לעתור לבג"ץ

זאת בעקבות הודעת הפרקליטות כי בכוונתה להגיש נגד ראש עיריית קריית מלאכי כתב אישום בעבירות של מעשים מגונים ולא בעבירת אונס

אחת המתלוננות נגד ראש עיריית קריית מלאכי, מוטי מלכה, "שוקלת את צעדיה" בעקבות הודעת הפרקליטות כי בכוונתה להגיש נגד מלכה כתב אישום בעבירות של מעשים מגונים בלבד, ולא בעבירת האונס כפי שטוענת המתלוננת.

מקורבים למתלוננת בפרשה אמרו ל"גלובס" כי "למתלוננת כואב מאוד על ההחלטה. היא לא קיבלה הסברים נאותים מהפרקליטות מדוע הוחלט לא להגיש כתב אישום באונס בעניינה, למרות שיש בפרשה זו עד מדינה והוכחות חיצוניות אחרות לאירועי האונס".

עם זאת, המקורבים ציינו כי "המתלוננת מרוצה לפחות מהעובדה שכעת יודעים מיהו מוטי מלכה ומה אירע בעיריית קריית מלאכי".

אחת האפשרויות היא שהמתלוננת תעתור לבג"ץ כנגד החלטת הפרקליטות לגנוז את אישום האונס.

אמש (ד') הודיעה הפרקליטות כי בעקבות דיונים שהתקיימו בראשות פרקליט המדינה משה לדור, הוחלט להגיש נגד מלכה, בכפוף לשימוע, כתב אישום בשתי עבירות של מעשה מגונה, בעניינן של שתי מתלוננות, וכן בעבירה של לקיחת שוחד מקבלנים שפעלו בעיר. עבירה נוספת של מעשה מגונה שבוצעה לפי החשד במתלוננת שלישית, התיישנה.

פרקליטות מחוז הדרום החליטה במקביל לסגור את התיק נגד מלכה הן בעבירות נוספות בתחום טוהר המידות, והן בעניינן של שתי נשים נוספות, וזאת מחוסר ראיות. עוד הוחלט לסגור את התיק נגד סגנו של מלכה, יוסי סולימני, בשל חוסר ראיות מספיקות.

ההחלטה על סגירת התיק נגד מלכה, בנוגע לשתי מתלוננות נוספות, נומקה בכך שלאחר שנאסף חומר רב בחקירת המשטרה, שכלל הן את גרסאותיהן השונות של השתיים, הן את גרסותיו של מלכה והן חומר חקירה נוסף, קיימו אנשי הפרקליטות מפגשים עם הנשים עצמן.

"הפרקליטות נתנה את דעתה למכלול השיקולים המורכבים שיש להביא בחשבון בהערכת האירועים וגרסאות המעורבים לגבי אירועים אלה", נמסר ממשרד המשפטים. "לאור מכלול חומר הראיות שנאסף, אין מקום להגיש כתב אישום נגד מלכה בשני עניינים אלה".

"תעודת עניות"

מלכה, סנגורו עו"ד אבי חימי ורבים מתושבי קריית מלאכי הגיבו בשמחה גלויה על הודעת הפרקליטות. מנגד, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית פירסם הודעה נזעמת.

"עצוב לראות איך ראש עיר שנאשם בעבירות מין, ושנחשד בניצול מיני, ושמואשם כי תפקידו הציבורי ואמון בוחריו להשגת טובות הנאה כלכליות מיניות, חוגג את החשדות התלויים ועומדים נגדו", אמרה עו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של האיגוד. "העובדה שאנחנו עדים לחגיגות המוקדמות היא תעודת עניות לנו כחברה, שלא רואה את חומרת המעשים המיוחסים לו. נכון שעדיין אין הכרעה, ושיש עוד הליך משפטי והליך שימוע, אבל די לשמוע את קריאת הפרקליטות והמשטרה כדי לזעוק על הקלות הבלתי נסבלת שבה אנחנו מקבלים התנהגות כזאת של נבחרי ציבור".

עוד הוסיפה נציגת האיגוד כי "אנו סומכות על הרשויות ולא ממהרות להכריע דין, אבל עצם החגיגות בשעה של חשדות כבדים מחייבים אותנו כחברה ומערכת לבדק-בית אמיתי ולשינוי חברתי דחוף, בדרך למיגור תופעות פסולות של אלימות מינית מכל סוג שהיא".